Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Öppna Apple Works 6- program på Mavericks


putsosåpa

Rekommendera Poster

Min gamla iMac har kraschat. Jag har skaffat en ny iMac med OS X 10.9.4. Jag hade sparat en hel del dokument från den trasiga datorn på en extern hårddisk. De dokument, som var framställda med hjälp av Apple Works 6 går inte att öppna. Är det någon som har något förslag om hur man kan göra, eller är det överhuvudtaget möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordbehandlingsdokument kan öppnas i Pages, kalkyldokument i Numbers och presentationsdokument i Keynote - med vissa begränsningar (för programmen har inte precis samma funktioner.).

Rit och databasdokument från AppleWorks kan ej öppnas då iWork saknar ritprogram och databasapplikation.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat, men det går inte. Numbers kan inte öppnas på grund av ett problem, står det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar du får felmeddelande när du startar Numbers? Då tyder det på att något har gått fel med installationen av iWork-programmen.

Du behöver iWork '09 för att öppna AppleWorks 6 dokument, de senare versionerna av Pages, Numbers etc. som kom för Mavericks kan inte öppna AW 6. Dvs du behöver Pages 4 istället för Pages 5 för att öppna AW 6, exempelvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...