Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Högtalaren dog mitt i låten


Linnslusen

Rekommendera Poster

Hej,

 

för någon timme sen när jag spelade upp en låt via högtalaren (alltså ej med hörlurar) i min iphone 4s så tvärdog den mitt i låten. Låten gick vidare utan att jag hörde något, så att säga. Det hördes inget sprakande eller någonting. Jag har googlat runt och testat lite olika grejer utan resultat (borstat högtalaren, installerat nyaste uppdateringen av iOS, rengjort hörlursingången med avklippt tops enligt tips, provat dra in och ut med hörlurarna enligt annat tips, samt startat om den flera gånger. Inget hjälper. När jag ringer till den så vibrerar den bara, ingen ringsignal hörs. Och ja, volymen är inställd på högsta...

 

Tror ni det är kört för min trotjänare? Eller borde jag prova något mer? Går det att lämna in den för lagning? Jag köpte den på Apples hemsida för 2,5 år sen så det skulle i så fall vara om det gick på konsumentköplagens 3-åriga garanti men misstänker att den inte täcker detta. Jag vet att jag haft den länge, men jag är av den åsikten att jag hellre lagar och använder färdigt redan befintliga produkter, än köper nya.

 

Tack på förhand för ev. svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter lurigt att den bara la av...har du testat köra en hard reset? håll inne powerknappen o hemknappen samtidigt tills den startar om,vet inte om det hjälper,men kan vara värt ett försök iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kollegas 4S har liknande problem. Den tror den sitter i en docka. Trycker och vickar man på 30p kontakten i botten så hoppar interna högtalaren igång igen sporadiskt. Kanske samma med din telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem en gång men då var det som iEricF skriver, muteknappen som jag hade kommit åt. Det gör man väl kanske inte mitt i en låt dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...