Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vart är alla mina sparade mail och mappar!?!


emma_pemma

Rekommendera Poster

Hej. Har precis uppdaterat till Maverick. En del utseende har ändrats, bla i Mail. Det som är väldigt underligt och frustrerande är att alla mina mappar och sparade mail är borta!! Ca: 100 st med i genomsnitt 5 undermappar med ett tiotal sparade mail i varje mapp!

 

Det verkar helt ologiskt att dessa ska försvinna i en uppdatering, så jag hoppas att nån vänlig själ kan lugna ner mig och berätta hur jag får fram de igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte från vilken version du har uppdaterat till Maverick ifrån, men Apple Mail fick ett nytt utseende redan i Lion. Den nya versionen av Apple Mail innebär att man kan växla mellan visning av sidofältet av eller på. Och det är i sidofältet till vänster som ens undermappar etc. ligger. Om du har visning av sidofältet gömt så ser du inte dessa.

Uppe i Apple Mail finns en rad där det står "Visa - Inkorg - VIP - Skickat" etc. Tryck på "Visa" så kommer sidofältet fram.

Om detta inte löser problemet, så kolla i Time Machine på din mejl.

 


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till ett Finderfönster och titta i ditt användarbibliotek > Mail > V2 > och där mapparna Mailboxes och ditt mejlkonto. Där kan det ligga.

 

Det stämmer! där låg alla mina mappar och mail. Tack för tipset!

Skönt att veta att inget gått förlorat, men jag förstår inte hur jag får in min relativt genomarbetade och gedigna mappstruktur i mail-programmet igen!? De syns som vanliga finder-mappar och som .mbox-filer. Har försökt att dra och dubbelklicka osv... nåt tips ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det stämmer! där låg alla mina mappar och mail. Tack för tipset!

Skönt att veta att inget gått förlorat, men jag förstår inte hur jag får in min relativt genomarbetade och gedigna mappstruktur i mail-programmet igen!? De syns som vanliga finder-mappar och som .mbox-filer. Har försökt att dra och dubbelklicka osv... nåt tips ;)

I Mail ska du kunna importera brevlådor (mailboxes), se dump nedan.

 

post-28798-0-82331300-1409061709.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt sett så ska Mail hitta och importera/uppdatera dessa automatiskt vid systemuppdateringar. Du har fältet som du ser längst till vänster på Alix bild så det inte är dolt, precis som Raphael skriver?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon! tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt sett så ska Mail hitta och importera/uppdatera dessa automatiskt vid systemuppdateringar. Du har fältet som du ser längst till vänster på Alix bild så det inte är dolt, precis som Raphael skriver?

Nä, det var inte dolt. Följde inte med i uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mail i Mavericks fungerar klockrent för mig, inga som helst problem. Enda problem jag hört var med Gmail men Gmail kör ju egna fuffens..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...