Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Epson Stylus Pro 4900 skriver inte ut. Får felmeddelande, rastertoescp


G.K.AA

Rekommendera Poster

Skrivaren Epson Stylus Pro 4900 skriver inte ut. Får felmeddelande, rastertoescpll failed. Har avinstallerat, ominstallerat flera gånger. Reparerat skivbehörigheter, gjort säker start, installerat igen. Slängt Epsonmappen på HD och börjat om. Alla program som jag ominstallerade hämtade från Epsons hemsida. Även om jag gick tillbaka till 9.16 (näst sista drivers som det fungerade med förut) fungerar det inte.

Finns någon med samma problem som kan ge tips på hur jag skall lösa problemet????!!!!!

post-44255-0-36076700-1407656987_thumb.png

post-44255-0-82679100-1407657002_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara utvidga min sökning

 

https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=148692

 

Under den här länken beskrivs samma problem. Här rekommenderas att leta efter "I suggest googling for URI's that have been known to work with your brand (and perhaps model) of printer." Någon som sakligt och förståeligt för en "dummies" kan beskriva både var och sedan tillvägagångsättet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju ha testat allt, så nästa steg måste vara att kontakta Epson Support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju ha testat allt, så nästa steg måste vara att kontakta Epson Support.

ingen hjälp där. Här deras rekommendation

  • Har nollställt utskriftssystemet i Systeminst.
  • Slängt Epson-mapp på HD
  • Slängt Epson-mapp i Program
  • Kontrollerat att inga skrivare ligger i användare-bibliotek-printers
  • Tömt papperskorg
  • Omstart
  • Installerat nya drivrutiner ( 9.17 )
  • Skrivit ut jpg fr skrivbordet
  • Skrivit ut fr PSD

De, Epson-support misstänker nästa steg att kontakta Apple. Det underliga är att problemet är på båda mina datorer. Imac 10.7.5 och MacPro 10.9.4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte helt enkelt så att skrivaren slutat fungera? Eller kanske kabeln till skrivaren?

 

EDIT: Har du testat flera olika dokument från flera olika program? (För om du bara testat ett dokument så kan det ju vara skadat.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...