Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

problem med ljudinspelning från inbyggd mic


raubtier76

Rekommendera Poster

Har en macbook air 11" mid 2011,som jag håller på fixa åt en kompis (han har sprängt ena högtalaren,så har nu beställt en ny (han råkade köra vlc på max-volym (200%) den vänstra högtalaren är ok,medans den högra bara knastrar.Testade spela in en video med photo booth (ljud & bild) men blir extremt lågt ljud,gör jag samma med min mbp blir ljudet bra,misstänker att nåt är fel på micen,men när jag öppnar ljudinställningar drar upp reglaget för micen på max o knackar lite lätt på den så reagera den som den ska,men när jag spelar in så hörs det knappt någonting,kan det vara så att även micen tog stryk när han maxade ljudet i vlc? eller finns det nån annan förklaring? tänkte ev. beställa en ny mic i så fall,nån som har koll på detta får jättegärna svara på detta! innan jag beställer en ny (onödigt om det inte är felet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte som om mikrofonen borde ha tagit skada av det.

 

Hur som helst tycker jag inte att den interna mikrofonen ska användas mer än om man absolut inte har någon annan lösning. Köp en extern mikrofon i stället. Även om Du köper en väldigt billig sådan, så blir ljudet ändå väldigt mycket bättre än med den interna mikrofonen.

 

I Ditt fall, om det nu bara handlar om att spela in sig själv sittandes framför datorn, så har Kjell & Co en billig slipsmikrofon (249 kr) som passar utmärkt. Bara att plugga in och ställa in rätt ljudnivåer. Jag lovar – det är klart värt pengarna!

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte som om mikrofonen borde ha tagit skada av det.

 

Hur som helst tycker jag inte att den interna mikrofonen ska användas mer än om man absolut inte har någon annan lösning. Köp en extern mikrofon i stället. Även om Du köper en väldigt billig sådan, så blir ljudet ändå väldigt mycket bättre än med den interna mikrofonen.

 

I Ditt fall, om det nu bara handlar om att spela in sig själv sittandes framför datorn, så har Kjell & Co en billig slipsmikrofon (249 kr) som passar utmärkt. Bara att plugga in och ställa in rätt ljudnivåer. Jag lovar – det är klart värt pengarna!

 

 

/ Kiwi

tack för svaret! men ändå inte riktigt det jag är ute efter,utan tycker det är konstigt att det knappt hörs nåt alls när man spelar in,till skillnad från min mbp,så nåt knas måste det va tycker man...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...