Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad är det för fel egentligen?! :(


Kerforsgren

Rekommendera Poster

Kerforsgren

Som rubriken lyder- allt har börjat fucka ur på min Iphone 5s!?

 

Jag köpte en ny för inte alls längesedan och allt har funkat skitbra med telefonen! Jag använde en sån där sparad kopia från min gamla iphone 5 å har inte varit något större strul ...

 

Nu for jag och min sambo ner till svärmor i södra Sverige, kring Örebro, från norra Sverige, kring Boden. Igår upptäckte jag att jag inte fått sms från min kompis i norra Sverige. Även vid omstart hade jag inga? Vi använde då oss av Facebook och allt har funkat- till idag.

Jag surfade runt lite på telefonen, har tidvis 4G och E här, och såg då att min iMessegade slagit av av sig självt? Jag lyckades få på den- utan att logga in på mitt AppleID även fast den bad mig.

Nu såg jag att jag fått meddelande på Facebook och när jag skulle öppna så kunde inte telefonen ladda meddelanden och inland var det ingen anslutning.

Jag lånade då svärmors wi-fi, men bara det var en pärs att få igång. Först hittade den inte internet, sedan försvann den när man väl skulle skriva lösenordet mm. Men nu är jag då inloggad!

DOCK så kan kag inte använda Facebook?! Det stod något om att den var okänd, och att jag var tvungen att godkänna om jag ville starta Facebook??? Har aldrig någonsin behövt göra det. Jag godkände då, men Facebook säger att den inte har någon internetanslutning?! .......

 

Jo sms och iMessegade är fortfarande av. När jag ombeds att logga in på mitt Apple id så säger den att den inte har någon internetanslutning... Men jo, det har den.

 

Har testat att vara utan wi-fi, å vara på 4G men det funkar inte heller.

 

Har testat starta om å inget händer....

 

Har försökt surfa runt efter svar men jag hittar inga.... För att surfa kan jag göra! Safari funkar fint. Det är bara iMessage och Facebook som fuckar ?!

 

Snälla hjälp, vad fan händer med min telefon?! :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat hard reset? Home knappen och på/av knappen intryckta tills den startar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kerforsgren
Det räcker gott och väl! Trodde inte att den blev postad, nätverksanslutningen bröts just när jag lade upp den, å sedan kunde jag inte hitta den så jag gjorde en ny. Hade jag vetat hur man raderar den andra hade jag självklart gjort det :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kerforsgren

Har du testat hard reset? Home knappen och på/av knappen intryckta tills den startar om.

Hard reset? Aldrig hört talad om... Den startar bara om då? Det är ingen data eller information som går förlorat när man gör så? ;S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat hard reset? Home knappen och på/av knappen intryckta tills den startar om.

 

wikiHow kallar de den metoden för Soft Reset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...