Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sälja macbook pro


Kephira

Rekommendera Poster

Funderar på att sälja min macbook pro på 15tum (tror jag). Den är ca: 4år gammal. Vad tror ni jag skulle kunna få för den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omöjligt att svara på innan vi vet exakt vad det är för modell du har. Kolla upp och återkom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror ju helt på skick o så,är den från 2010? då är det väl intel core duo-prolle i? beroende på skick,så skulle jag ge max 2500-3000:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

M-torget ger jag inte mycket för.

 

Uppgraderat från 4 till 16 GB internminne och satt in en Samsung 840 Pro 256 GB

Värdet av detta anser de är 250:- jag förstår naturligtvis att man inte får ut allt men 250:-

är ett hån anser jag.

Mac2sell är det precis tvärtom med de övervärderar, tror inte någon är intresserad av att betala 9810:- för min Mac.

 

MacBook Pro 13 2,8 i7 late 2011

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om det finns någon på Tradera, avslutade auktioner. Det visar vad folk verkligen betalar. På Blocket är det bara säljarens våta dröm om värdet som syns.

 

Eller lägg ut den på Tradera, du kommer att få vad den är värd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett stort teknikskifte mellan mid 2010 och early 2011. En 15" early 2011 har ungefär dubbelt så hög prestanda och är nästan i nivå med dagens Pro. Det betyder att 2010 går bort medan 2011 är faktiskt riktigt attraktiv.

...

Vidare har 2010 bara 3 Gbps SATA vilket gör att man inte kan få ut full fart av en SSD. 2011 har 6 Gbps vilket är stor skillnad. 2011 har Thunderboltanslutning vilket betyder att man kan ansluta externa hårddiskar med SSD och få ut full fart.

...

Summan av kardemumman är att om man har en 2011 kan man lika gärna behålla den. Har man en 2010 är det dags att skeppa den och den kommer inte att dra in många stålars...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om det finns någon på Tradera, avslutade auktioner. Det visar vad folk verkligen betalar. På Blocket är det bara säljarens våta dröm om värdet som syns.

 

Eller lägg ut den på Tradera, du kommer att få vad den är värd.

Bra tips! Auktionspriserna är bra vägledning, och visar grejers verkliga värde.

 

Oavsett om det handlar om sådant här eller om vilka prylar som helst. Synd nog så är det inte ofta auktioner, fysiska sådana, numera, däremot är det loppisar i varenda buske. Många är de fynd jag gjort genom åren på auktioner, dock inte apple-prylar :)

 

Numera har vi auktioner på nätet, exv Tradera. Det konstiga är bara att där är man inte köpare, man är vinnare. De begreppet har det väl lanserat bara för att trigga igång tävlingsinstinkten hos folk så att de budar ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Numera har vi auktioner på nätet, exv Tradera. Det konstiga är bara att där är man inte köpare, man är vinnare. De begreppet har det väl lanserat bara för att trigga igång tävlingsinstinkten hos folk så att de budar ordentligt.

Det heter ju att man vinner en budgivning oavsett om det är Tradera eller ett hus eller en bonn-auktion. Så att kallas vinnare är inte fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var lite svårt att göra en prisberäkning eftersom jag inte vet hur mycket RAM minne det är bla. Jag chansade lite och fick det till 2500kr. Jag köpte datan för 1,5årsen av min syster för 8000kr och det tyckte jag var svindyrt men om jag inte ville köpa den för det skulle hon sälja den till nån annan och jag var verkligen behov av en dator. Jag tror att jag max skulle ha betalat 5000kr för den egentligen. Hon hade haft den i 1år. Den är alltså 2,5år kom jag på. Hon köpte den då den nya macen kom för hon fick rabatt i butiken för dom sålde ut visningsexemplaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var lite svårt att göra en prisberäkning eftersom jag inte vet hur mycket RAM minne det är bla. Jag chansade lite och fick det till 2500kr. Jag köpte datan för 1,5årsen av min syster för 8000kr och det tyckte jag var svindyrt men om jag inte ville köpa den för det skulle hon sälja den till nån annan och jag var verkligen behov av en dator. Jag tror att jag max skulle ha betalat 5000kr för den egentligen. Hon hade haft den i 1år. Den är alltså 2,5år kom jag på. Hon köpte den då den nya macen kom för hon fick rabatt i butiken för dom sålde ut visningsexemplaren.

Om du går in på äpplet längst upp i menyn och väljer "Den här datorn" och där väljer "Mer info...."

 

så får du fram modell, RAM-minne och mycket mer information om exakt vilken dator du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var 2 saker som inte fanns med på sidan. Jag har intel core i5 men det fanns bara intel core duo och intel core duo 2. Jag har 2,53Ghz men det största som fann var 2,2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var 2 saker som inte fanns med på sidan. Jag har intel core i5 men det fanns bara intel core duo och intel core duo 2. Jag har 2,53Ghz men det största som fann var 2,2.

Antar att det var sidan mac2sell du avser? Du har gjort fel val i första steget.

post-67957-0-71490900-1406456614.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var lite svårt att göra en prisberäkning eftersom jag inte vet hur mycket RAM minne det är bla. Jag chansade lite och fick det till 2500kr. Jag köpte datan för 1,5årsen av min syster för 8000kr och det tyckte jag var svindyrt men om jag inte ville köpa den för det skulle hon sälja den till nån annan och jag var verkligen behov av en dator. Jag tror att jag max skulle ha betalat 5000kr för den egentligen. Hon hade haft den i 1år. Den är alltså 2,5år kom jag på. Hon köpte den då den nya macen kom för hon fick rabatt i butiken för dom sålde ut visningsexemplaren.

så du blev blåst av din egen syster? 8000:- lät väldigt dyrt tycker jag för en såpass gammal dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...