Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa MacBook Air


Lello

Rekommendera Poster

Min Mac Book från 2009 verkar ha pajat nu, blir bara blåskärm när man ska starta den.

 

Egentligen så använder vi mest iPads och iPhones hemma men ibland behöver man en dator för tillexempel BankID grejer, säkerhetskopiering av iPads, iPhones mm

 

Så datorinköpet kommer bli den billigaste MacBook airen, men hur löser jag iPhoto galleriet som redan nu är större än minnet i nya Airen? I dagsläget ligger galleriet säkerhetskopierat på min Time Capsule.

 

Hur skulle ni göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpa en dator med tillräckligt stor hårddisk för mina behov.

Men hade nog först testat att partionera, formatera och installera om gammeldatorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste inte datorn vara flyttbar när det ska hanteras bildbibliotek hade jag kört det på en extern disk. Klarar ni er med en stationär dator så är en Mac Mini ett bra köp, fast det är längesedan den fick en uppgradering prestandamässigt av Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste inte datorn vara flyttbar när det ska hanteras bildbibliotek hade jag kört det på en extern disk. Klarar ni er med en stationär dator så är en Mac Mini ett bra köp, fast det är längesedan den fick en uppgradering prestandamässigt av Apple.

 

Intressant, satt precis och kollade på Mac Mini, men hur löser man skärmbiten? Tven? iPaden? Eller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, satt precis och kollade på Mac Mini, men hur löser man skärmbiten? Tven? iPaden? Eller...

 

Bör fungera om du har hdmi på TV:n. Hur pass bra bildkvalitet det blir jämfört med en "vanlig" skärm vet jag inte dock. Annars så finns det vettiga skärmar för runt tusenlappen/femtonhundra. Fördelen med en Mini är att du dels kan peta i mer minne vid behov eller byta hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör fungera om du har hdmi på TV:n. Hur pass bra bildkvalitet det blir jämfört med en "vanlig" skärm vet jag inte dock. Annars så finns det vettiga skärmar för runt tusenlappen/femtonhundra. Fördelen med en Mini är att du dels kan peta i mer minne vid behov eller byta hårddisk.

Har ju en HD tv så det borde bli ok bild. Kan man säkerhetskopiera iPads, iPhons mm till den precis om till en vanlig dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Mac Mini är en "vanlig" dator. Det är en stationär dator som vilken PC som helst som behöver mus/tangentbord och en skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supernöjd med min Mac Mini. Kör den på HDMI genom stärkaren till tv'n. Funkar bra med Netflix samt annat man vill köra. Den är också media-server för PLEX med en 4 TB usb-disk för mediet Bilden blir bra tycker jag vad gäller film etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du råd med 1800:- för att få i7 processorn i Mac minin så betala detta.

Stor prestandaskillnad jämfört med den billigaste.

 

Benchmark

i5 6773

i7 2,3 10784

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du funderar på mac mini, så vänta några dagar. Läste på macworld idag att det ryktas om en ny modell inom snar framtid.

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.569947/apple-kan-ha-avslojat-ny-mac-mini

Tack för tipset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...