Nyhetsroboten Postad 23 juli, 2014 Share Postad 23 juli, 2014 Elektronikjätten säger att ifrågasatta tjänster i iOS är felsökningsverktyg, inte bakdörrar för myndigheter. Läs hela nyheten på MacWorld.se! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 23 juli, 2014 Share Postad 23 juli, 2014 Har de här tjänsterna varit kända för de som sägs använda dem? Hur och var har de fått veta hur de ska användas? Varför finns en supportsida först nu? Tre minst sagt relevanta frågor i sammanhanget som vi knappast får veta så mycket mer om. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 23 juli, 2014 Share Postad 23 juli, 2014 Har de här tjänsterna varit kända för de som sägs använda dem? Hur och var har de fått veta hur de ska användas? Varför finns en supportsida först nu? Tre minst sagt relevanta frågor i sammanhanget som vi knappast får veta så mycket mer om. 1. Förmodligen. 2. Förmodligen genom utbildning i reparation hos Apple. 3. För att de här tjänsterna först nu kommit till allmänhetens kännedom (och dessutom kritiserats). Apple (med flera företag) håller tyst om allt som de inte tycker att allmänheten behöver få veta. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 23 juli, 2014 Share Postad 23 juli, 2014 Det kan man ju spekulera i, som du gör, men måste redovisas, för trovärdighetens skull. Snacka går ju (Apple). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.