Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kartor i ipad mini utan 3G/LTE?


d_st02

Rekommendera Poster

Finns kartappen i ipad mini utan 3G/LTE? Kan man isåfall köra navigation via uppkoppling för 3G/LTE över sin iphone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns kartappen i ipad mini utan 3G/LTE? Kan man isåfall köra navigation via uppkoppling för 3G/LTE över sin iphone?

Nej, därför att iPad utan 3G saknar GPS-mottagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns kartappen i ipad mini utan 3G/LTE? Kan man isåfall köra navigation via uppkoppling för 3G/LTE över sin iphone?

 

Ja.

Ja, men iPadden kan inte positionsbestämma sig så bra då den saknar GPS. Men …

Nej, därför att iPad utan 3G saknar GPS-mottagare.

… det kanske fungerar med lånad GPS?

http://9to5mac.com/2011/03/16/one-less-reason-to-buy-3g-ipad-wifi-only-model-supposedly-get-gps-when-tethered-to-an-iphone/

 

Annars kan man, om man loggar in, spara offlinekartor i Google Maps i ca 28 29 dygn (sedan måste de laddas på nytt för att fungera igen). Vad som begränsar storleken på varje karta, man kan spara många, vet jag inte, men när jag skulle spara en karta över Göteborgsområdet så var störtats godkända storlek ungefär Kungälv - Kungsbacka och Hisingen - Landvetter. Tyvärr fungerar inte navigationsfunktionen i de kartorna i offline-läge.

 

Tillägg: Göteborgkartan blev 15,4 MB stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"It is clear I am being fed GPS information from the phone, at what appears to be an interval of once a minute or so between refreshes"

 

Man hinner köra långt på en minut...

 

"You’re advised to take the post with a few pinches of salt considering we couldn’t confirm authenticity of this feature nor the site’s credibility. "

 

Hmmm... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"It is clear I am being fed GPS information from the phone, at what appears to be an interval of once a minute or so between refreshes"

 

Man hinner köra långt på en minut...

 

"You’re advised to take the post with a few pinches of salt considering we couldn’t confirm authenticity of this feature nor the site’s credibility. "

 

Hmmm... :fundersam:

 

Har provat för nåt år sen eller två på min padda och använt GPS:en i luren och kunde konstatera att det fungerar men det finns ingen noggrannhet överhuvudtaget. Åkte en sväng med bilen och noggrannheten var hundratals meter, man får en position som är helt åt skogen och nästa likaså. Men man får ju åtminstone reda på man är i rätt socken eller ej.

 

Gjorde bara ett test och la ner det direkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade med min nya minipadda idag utan lte och med mobilen som wi-fi, som ni säger är precisionen urusel men färdbeskrivning kan man faktiskt få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
iPhoneReservdelar.se

Det fungerar bättre om ni parar ihop ipad med telefonen med hjälp av blåtand istället för att dela ut wifi hotspot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...