Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel vid uppstart av nya Mac Pro ibland (distorsion på skärmarna)


sebastian

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har den nya Mac Pro:n med två skärmar och en TV. Ibland när jag startar upp datorn så stannar huvudskärmen på apple-loggan och den andra skärmen och TV:n visar läskigt jitter (se bifogad bild). Lösningen är att hårdstarta om och har man tur funkar det, annars samma igen och ytterligare en eller flera hårdstarta om:er.

 

Idéer om vad det kan vara?

 

Lite info om setupen:

TV:n går på HDMI från Mac Pro och ena skärmen på Mini Display Dual Link till DVI och den andra på (håll i er) Mini Display till VGA (workaround enligt liknande lösning som den här snubben skriver i inlägg två i denna olösta tråd http://apple.stackexchange.com/questions/131495/how-to-use-3-dvi-displays-with-new-mac-pro-late-2013).

 

Utöver det har jag en G-Tech Studio-hårddisk på thunderbolt, en Apogee Thunderbridge på Thunderbolt och en USB-hubb med lite kringgrejer som inte borde spela nån roll.

 

Tack för tips! Är inte redo att köpa thunderboltskärmar än tyvärr.

post-1240-0-96567800-1401823323_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphone guy

Prövat att köra bara en skärm skilt och prova så på alla? Har minne av att min far hadde samma problem när han hadde en G5 med 2 skärmar att det sket ner sej på samma sätt. Mins dock inte hur han fixade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att det är sjukt random så det är svårt att testa. Har startat om datorn 2 gånger idag och inte haft något strul än så länge.

 

Om jag visste hur jag kunde återskapa problemet skulle jag köra skärm för skärm och se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Felet är fortfarande kvar. Händer typ var tredje uppstart. Uppe i säkert 50 tvångsomstarter av nya mac pro:n nu. Det känns inte så kul.

Tack för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade kontaktat Apple/din ÅF i detta ärendet. Säkerligen hårdvarufel.

 

Du har gjort de systemuppdateringar som finns för Mac Pro som bland annat skulle korrigera problem med grafiken vill jag minnas :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...