Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

VHS Filmer som jag vill redigera enkelt


rajjejosefsson

Rekommendera Poster

rajjejosefsson

Har massa mpeg filer från gamla vhs band på datorn och vill nu redigera dessa. och vill i stort sett bara ta bort myrornaskrig i slutet.

 

Har försökt mig på med hjälp utav final cut pro x men tar ju en hel evighet känns det som. vet inte riktigt vad för format man ska exportera det som.

 

Har dess innan konverterat mpeg till proress format vilket då blir väldigt stora filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För så enkel redigering som att bara klippa bort bitar kan du kanske testa "MPEG Streamclip".

Eller kanske QT 7 Pro fungerar.

 

ProRes är visserligen ett format som lämpar sig för redigering, men det är nog onödigt stort (i bytes).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rajjejosefsson

Provade MPEG streamclip och den frågar bara efter att jag måste skaffa Apple QuickTime MPEG-2 Playback Component

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, du har alltså rippat DVD-skivor för att få dina MPEG-filer?

 

Då blir allting mycket besvärligare. Jag vet inget sätt som inte kräver Apple QuickTime MPEG-2 Playback Component.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rajjejosefsson

Jaha, du har alltså rippat DVD-skivor för att få dina MPEG-filer?

 

Då blir allting mycket besvärligare. Jag vet inget sätt som inte kräver Apple QuickTime MPEG-2 Playback Component.

 

Jag använda mig av en moviesaver 220(endast windows) på min gamla windows dator som kopplades till min gamla vhs spelare och alla filer har nu blivit mpeg filer och har nu skickat över till macen, men nu vill ja som ja nämnde ta bort delar så filerna krymper sig för vill inte ha för stora filer i onödan samt slå ihop några. finns det någon smidig lösning tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade varit lättare om det hade gått att spara i något annat format än just MPEG-2.

 

Som det nu är tror jag du måste köpa komponenten.

149 spänn:

http://store.apple.com/se/product/D2187S/A/quicktime-mpeg-2-playback-component-för-mac-os-x?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rajjejosefsson

Har nu gjort följade

tryckte på "i" där de ska börja och "o" där det skall sluta och sedan på trim.

 

Vad ska ja exporta som för bästa bild och ljud? är en jäkla massa i listan

eller ska man ta convert?

 

tack för snabba hjälpen utav dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trim är bara för uppspelning. Du väljer ut ett kortare avsnitt där du vill redigera med större precision.

 

Du kan välja "Cut" för att ta bort det du valt.

post-11001-0-74587500-1397499755_thumb.png

post-11001-0-94964100-1397499779_thumb.png

 

Vad du ska välja när du exporterar beror till en del på var du vill spela upp filmen. Någon variant av MPEG-4 (mp4) skulle jag tro blir bäst, generellt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...