Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ibooks


macrolle2

Rekommendera Poster

Kan jag ändra omslag till till mina böcker som jag har

en del böcker saknar omslagsbild av någon orsak,kan jag lägga till en egen eller ändra en befintlig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
macrolle2

Jag testar igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macrolle2

Ingen som gillar böcker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. inte helt säker på detta ämne men är e-böckerna i ibook-format eller i epub?
(finns även andra format för kindle och-eller amazon)

 

.. om det rör sig om .ibook filer kan du eventuellt öppna dessa och redigera i ibooks author .. så vida detta inte är begränsat av Apple (?)

 

.. är det å andra sidan en .epub bok så är detta format i praktiken ett komprimerat filbibliotek (både epub- och ibooks-böcker är egentligen programmerade webbsidor) och kan enklast öppnas med ett vanligt »dekomprimeringsprogram« - jag använder själv »the unarchiver« .. sedan kan du manuellt leta reda på omslagsbilden och byta denna .. kruxet är att du behöver komprimera tillbaka hela mappen till en körbar epub fil så titta kanske hellre på programmet Calibre som jag tror kan ordna hela biten tämligen smärtfritt ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. inte helt säker på detta ämne men är e-böckerna i ibook-format eller i epub?

(finns även andra format för kindle och-eller amazon)

 

.. om det rör sig om .ibook filer kan du eventuellt öppna dessa och redigera i ibooks author .. så vida detta inte är begränsat av Apple (?)

 

.. är det å andra sidan en .epub bok så är detta format i praktiken ett komprimerat filbibliotek (både epub- och ibooks-böcker är egentligen programmerade webbsidor) och kan enklast öppnas med ett vanligt »dekomprimeringsprogram« - jag använder själv »the unarchiver« .. sedan kan du manuellt leta reda på omslagsbilden och byta denna .. kruxet är att du behöver komprimera tillbaka hela mappen till en körbar epub fil så titta kanske hellre på programmet Calibre som jag tror kan ordna hela biten tämligen smärtfritt ..

Tack för tipset Calibre funkar!!

Hade hoppats däremot på en enklare lösning typ i books eller itunes

meen calibre funkar tills jag hittar en annan lösning

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...