Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

senaste flash buggar fett


iMartin

Rekommendera Poster

Uppdaterade min mac mini med snow leopard till senaste flash-uppdateringen som kom nyss. Version 13.någonting.

 

Strulade direkt i safari med insticksfel-meddelandet, likaså i Firefox och i Chrome får jag felmeddelande att jag inte kan se flashfiler i hög upplösning.

 

Har provat avinstallera flash och installerat om det igen utan att lyckats.

 

Någon annan som har problem med nya flash?

 

Hatar verkligen Flash :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Inte uppdaterat till v13 än OCH kör dessutom Mavericks så inte alls till någon hjälp, men h-a-t-a-r verkligen flash jag med.

 

Förut körde jag alltid Safari "utan tillägg" bara för att slippa att sidor körde flash... Dock märkte jag till slut att det var värre, för reklam och dylikt startade istället automatiskt all reklam film som .x264 igenom QT-plugin istället...

 

Så nu har jag alltid tillägg på för då kan man ist "blocka all flash" på sidor där man inte vill att det ska ta kraft...! Underbar uppfinning.

 

Ska uppdatera till senaste och återkomma med dom.

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallerade Flash, laddade ner versionen som var innan som slutade på 77 installerade och sedan fungerar det igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash har alltid buggat fett!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade min mac mini med snow leopard till senaste flash-uppdateringen som kom nyss. Version 13.någonting.

 

Strulade direkt i safari med insticksfel-meddelandet, likaså i Firefox och i Chrome får jag felmeddelande att jag inte kan se flashfiler i hög upplösning.

 

Har provat avinstallera flash och installerat om det igen utan att lyckats.

 

Någon annan som har problem med nya flash?

 

Hatar verkligen Flash :totaltgalen:

https://forum.macworld.se/topic/165948-omoejligt-att-bifoga-filer-efter-flash-uppgradering/

 

Ni som har/får fel - glöm inte att rapportera felen till Adobe. Kolla görna också på deras sidor/forum om det finns ngn lösning där. Är aldrig bra att köra på en äldre version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar kanon för mig! har OS X 10.6.8

 

Det finns en avinstallering för Flash på Adobes hemsida, laddade ner den avinstallerade sedan laddade jag ner 12.0.0.77 dvs den förra versionen som fungerade, installerade och nu fungerar det som förut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avinstallerade med adobes program och laddade ner installeraren för version 12 men när jag packat upp och startade installationen ändrade den själv till 13...ska leta reda på 12.0.0.77 och se om det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade min mac mini med snow leopard till senaste flash-uppdateringen som kom nyss. Version 13.någonting.

 

Strulade direkt i safari med insticksfel-meddelandet, likaså i Firefox och i Chrome får jag felmeddelande att jag inte kan se flashfiler i hög upplösning.

 

Har provat avinstallera flash och installerat om det igen utan att lyckats.

 

Någon annan som har problem med nya flash?

 

Hatar verkligen Flash :totaltgalen:

Som du kanske redan sett i iErikF:s inlägg (länken där) så har jag också samma problem. Har skickat krasch-rapport, och det lär finnas många fler som också har problem så vi får hoppas på en uppgradering snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade att installera om till version 12.0.0.77

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som Flash och Safari inte funkar. Chrome funkar!!!
Jag tillhör ju den sällsynta snubben som gillar Safari. Det här suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade att installera om till version 12.0.0.77

Går det att lägga upp den här så jag och andra kan installera den också? Har inte sparat de tidigare versionerna och den finns inte kvar hos Adobe heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som Flash och Safari inte funkar. Chrome funkar!!!

Jag tillhör ju den sällsynta snubben som gillar Safari. Det här suger.

Det fungerar bra med min bärbara och Safari, men inte på Mac Pro. (se min profilspec)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Tydligen gäller detta för Macar som är byggda 2007-2008.

http://forums.adobe.com/message/6285851#6285851

Tydligen fler. Fixade Flash på en Macbook från 2006 för mig.

 

Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kom en ny version i Onsdag's ser jag.
Adobe Flash Player 13.0.0.201

 

Den uppdatering kanske har tagit hand om buggarna. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...