Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny iPhone 5S skriver in fel siffror.


Jeltsin

Rekommendera Poster

Jag var och köpte en ny iPhone 5S häromdagen, och jag märkte nu när jag laddade ner Swedbanks app att när jag skriver in ex. mitt personnummer så skrivs det ibland, inte alltid, in fel siffra trots att jag trycker rätt. När jag exempelvis trycker på 0 två gånger snabbt så blir det ibland en 8:a istället. Samma problem finns i appar som använder samma tangentbord ("numpaden") ex, Swish. Jag testade om samma problem fanns på min systers 4S, men där fanns inte samma problem. Det vanliga tangentbordet fungerar som det ska.

 

Jag har googlat runt lite, men jag hittar någon direkt information som tyder på att detta är ett välkänt fel. Är det någon annan som har/har haft samma problem?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl enklast att gå tillbaka där du köpte den och visa vad som händer, ev få en annan telefon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är möjligt. Men det känns lite onödigt om det bara är ett mjukvarufel. Vid en närmare kontroll så uppstår bara problemet vid ett tillfälle, och det är om jag skriver in mitt personnummer med 12 siffror istället för 10. Om jag börjar med 199 och sedan trycker på 0:an, då skrivs det in 8 istället. Men om jag börjar med endast en 9:a och sedan trycker på 0:an, då blir det rätt. Problemet finns inte heller i det tangentbord som dyker upp när man ska skriva in numret när man lägger till en ny kontakt, vilket känns lite skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det enbart händer i en viss app så skulle jag prata med tillverkaren av just den appen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...