Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mailkontoinställningar till iPhone


kenzo

Rekommendera Poster

Har ett problem som jag inte kan lösa.

 

På mitt arbete har de infört en ny mailklient; Outlook. Tidigare (Lotus Notes) har jag kunnat vidarebefordra mina inkommande mail till min iCloud-adress, men nu har de stryp den möjligheten. Alternativet nu är att använda sig av Outlook Webmail, men det betyder att jag aktivt måste starta Safari el den specifika appen för att kolla om jag fått mail istället för att få "ett pling" när den kommer.

 

Har lyckats få kontot att fungera i Mail och trots att jag ser diverse kontoinställningar så går det inte att konfigurera dessa i min iPhone! Men då synkroniserar jag bara så förs kontoinformationen över, tänkte jag, men just detta kontot syns inte i iTunes som ett val att synka.

 

Är det någon som stött på ett liknande problem (och har lösningen på det)? Hur ska jag få detta att synkroniseras till min iPhone?

 

Mail hittade servernamn av egen kraft för det är inte något som vi anställda egentligen skall få reda på och således inget jag känner till.

 

M

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni ingen IT avd som kan hjälpa dig, låter konstigt om anställda själva ska sköta detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för typ av konto till att börja med? Exchange, IMAP eller POP3?

Har ni egen mailserver? Eller har ni webbhotell? Eller kör ni Office 365?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gissa på Excange för Mail (på datorn) valde det alternativet själv. Egen mailserver är jag ganska säker på också.

 

IT-avdelningen suger, om man säger så och hjälper INTE till i dessa frågor.

 

Men eftersom det nu fungerar på Macens Mail så borde väl det gå att synka över informationen till min iPhone, precis som vilket annat mailkonto som helst. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...