Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vända bilder tagna med iPadens kamera.


Renfield

Rekommendera Poster

Mina foton och videor som jag tar med iPadens kamera vänder sig automatiskt när jag ska spela upp dem. När jag t ex spelar gitarr ser det ut som att jag är vänsterhänt. Kan man åtgärda det på något sätt? Skaffa redigeringsprogram? Jag har iMovie men jag har inte kommit på hur jag kan vända videor i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker på att Du inte har missuppfattat någonting?

 

Filmer/bilder tagna med iPadens vanliga kamera (den som man har på baksidan) blir likadana som man ser det genom skärmen. Inga problem där.

 

Jag antar att Du pratar om iPadens kamera som är på framsidan, riktad mot användaren. Den spegelvänder mycket riktigt bilden vid fotografering och filmning. Men bara under själva fotograferingen/filmningen! När väl bilden är tagen och/eller filmen färdiginspelad, vänds bilden automatiskt på rätt håll.

 

Så om Du är vänsterhänt i verkligheten, ser Du högerhänt ut under processen, men är åter vänsterhänt när allt är klart.

 

Det går inte (vad jag vet) att ändra på detta beteende i den inbyggda appen, men däremot finns det appar som tillåter en att vara vänsterhänt hela tiden.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...