Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 7 - Kalle Anka ringde och ville ha tillbaka sina ikoner


carlsson

Rekommendera Poster

Tydligt att majoriteten av iOS användarna gillar iOS 7.

 

 

Alongside phone sales, the company’s press release also highlights iOS 7′s successful launch. Apple has announced that 200 million devices have been updated to iOS 7 since it was released last Wednesday. This is double the rate at which iOS 6 was adopted

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 119
  • Created
  • Senaste svar

Tydligt att majoriteten av iOS användarna gillar iOS 7.

 

 

Inte nödvändigtvis. Vanliga användare uppdaterar bara för att det går.

 

Men jag hoppas att du har rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Inte nödvändigtvis. Vanliga användare uppdaterar bara för att det går.

 

Men jag hoppas att du har rätt!

 

Att av dom 200miljoner som uppdaterade skulle finnas 100 000 001 som inte gillar iOS 7 är osannolikt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Att av dom 200miljoner som uppdaterade skulle finnas 100 000 001 som inte gillar iOS 7 är osannolikt :)

Jaså?

 

Du glömmer inte de som varken gillar eller ogillar iOS7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså?

 

Du glömmer inte de som varken gillar eller ogillar iOS7?

 

Ok majoriteten ogillar iOS7 så får ni er vilja igenom :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok majoriteten ogillar iOS7 så får ni er vilja igenom :glare:

Man kan ju mötas på hälften: Av de som uppdaterat finns nog en majoritet som hittat ngt i nya iOS som de inte gillar. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan själv bara tillägga att jag själv är/var en trogen Apple användare har haft iphone 3g , 4g och nu en 5'a samt ipad1 och en ipad3 + en 1pod4...

Men nu är det tveksamt om man nu ska köra detta racet som dom gör....

 

vilket race menar du då? att modernisera sina produkter för att kunna sälja dem...ja det är fasligt dåligt av de däringa apple att göra så.

 

det känns snarare väldigt o-appligt att streta emot och hålla sig kvar vid gamla nostalgiska prylar? ios6 är dött - deal with it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligt att majoriteten av iOS användarna gillar iOS 7.

 

 

Det är ju faktiskt först efter att uppgraderingen är gjord som man ser hur jä###gt det ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju faktiskt först efter att uppgraderingen är gjord som man ser hur jä###gt det ser ut.

Om man har bott i en grotta eller under en sten så förstår jag att man blir förvånad.

Men är man en person som har mer 1000 inlägg på ett forum så kan det inte ha undgått en vilka förändringar som iOS 7 innebär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har bott i en grotta eller under en sten så förstår jag att man blir förvånad.

Men är man en person som har mer 1000 inlägg på ett forum så kan det inte ha undgått en vilka förändringar som iOS 7 innebär.

 

Jag har mest sett till det funktionella och kunde ju aldrig ana att layouten skulle bli så otydlig, och att den smarta, Apples riktmärke, intuiviteten skulle hamna på skam.

Men jag tror som många andra att man vänjer sig, och finesserna som borde varit uppenbara direkt kommer man att ramla över vad det lider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mest sett till det funktionella och kunde ju aldrig ana att layouten skulle bli så otydlig, och att den smarta, Apples riktmärke, intuiviteten skulle hamna på skam.

Men jag tror som många andra att man vänjer sig, och finesserna som borde varit uppenbara direkt kommer man att ramla över vad det lider.

Som sagt bilder på layouten har postats på Macworld ända sen beta 1 så blir man förvånad då så vill man bli förvånad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket race menar du då? att modernisera sina produkter för att kunna sälja dem...ja det är fasligt dåligt av de däringa apple att göra så.

 

det känns snarare väldigt o-appligt att streta emot och hålla sig kvar vid gamla nostalgiska prylar? ios6 är dött - deal with it.

Fast eg är väl att gå till "platt design" inte att modernisera direkt. Känns mer som en återblick till början/första halva av 90-talet. ^_^ Och Apple har ju redan kört en sväng med platta ikoner och enkel grafik.

 

Apple_Macintosh_Desktop.png

 

 

Missförstå mig rätt... Platt design kan vara riktigt snyggt - om det används på rätt sät. Tyvärr har det gått lite väl mkt trend i det så det flesta sidor idag blir lite "bara för att" s a s.

 

- - -

 

iOS5/6 är allt annat än dött... Däremot är 7'an "nyfödd".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom flesta av alla dessa miljoner som uppdaterar så det estetiska en ickefråga; dom märker att allt blivit ljusare och så diggar dom nya kontrollpanelen och allt i övrigt funkar finemang...that's it - i övrigt är allt i princip som vanligt och deras liv tickar på som om ingenting hänt - man lever sina riktiga liv m.a.o. Det är bara knäppskallar som jag som över huvud taget ägnar ett ord om detta :-D.

Om ett år minns ingen hur "gamla" iOS såg ut och en vacker dag i framtiden så kommer ännu ett estetiskt paradigmskifte och ännu en gång kommer en del att tycka det nyas är skit och att det ska se ut som iOS7 - att nu när man lämnar det fina iOS7 så är Apple på ett sluttande plan. Och så kommer....etc...etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har bott i en grotta eller under en sten så förstår jag att man blir förvånad.

Men är man en person som har mer 1000 inlägg på ett forum så kan det inte ha undgått en vilka förändringar som iOS 7 innebär.

 

 

Som sagt bilder på layouten har postats på Macworld ända sen beta 1 så blir man förvånad då så vill man bli förvånad.

 

Fast det är inte samma sak att uppleva ett OS som att se bilder på det. För min egen del har jag inte orkat att bry mig om alla "pre-rumors" även om jag tyckt att det sett ut som skit. Nu har jag uppdaterat och då har jag en åsikt på riktigt.

 

Vi tycker olika helt enkelt. Men vi har fortfarande en åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag gillar iOS7, ingen tvekan. Många nya funktioner och ändringar som är klockrena. Men det ser bitvis osammanhängande ut designmässigt. Jag antar att det är också en fråga om smak där det är svårt att peka rätt och fel.

 

En del av det jag upplever mindre snyggt kan hänga samman med att rätt många appar inte är uppdaterade grafiskt för att hänga med i det nya gränssnittet, vilket gör att nytt och gammalt blandas. Allt ser ganska osammanhängande ut och inte vidare stilrent. Men det där är ju något som lär gå till sig.

 

Sedan får man fundera på vad som verkligen är sämre och vad som bedöms som "sämre" bara för att man blir irriterad över att allt inte är som man vant sig vid och därför får svårare att navigera under ett tag innan man vant sig.

 

Det enda i det nya gränssnittet jag kan komma på som är lite fel är väl otydligheten, att det inte alltid är uppenbart vart man ska klicka eller vad som är klickbart. Ingen större fara för mig eller övriga på det här forumet, men uppdaterar morsan till iOS7 så kommer det ta ett år innan hon är på banan igen.

 

Just nu känns det som att mycket av det som folk stör sig på är sådant man inte kommer att tänka på om några månader. Sedan finns det ju alltid människor som tycker att saker är bäst för att de är nya, och de som tycker att alla förändringar är av ondo. Och såklart allt däremellan.

 

Kan liksom fler också undra hur detta kommit som en nyhet för vissa. Det har ju funnits gott om bilder på iOS7 hela sommaren att ta del av.

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modernisera är ofta att skala av - kolla in den barocka stilen från 1600-talet - menar du att funkis inte är att modernisera därför att det ju är så avskalat jämfört med barocken?

Faktum är att nästan hela moderniseringsprojektet och funktionalismen som pågått sedan 100 år är en enda lång kedja av avskalningar. Att det var ännu mera avskalat på stenåldern har inte med saken att göra :-D

Det går i vågor. Allt. Det platta är en självklar estetisk trend sedan många år inom hela den grafiska industrin (man använder t.ex. inte skuggor på text längre - det är pinsam kitch). Man använder inte ens serifer sedan många år. Ive och Apple följer bara ett konsensus av smak på planeten just nu - det är inte konstigare än att byxindustrin slutade sälja utsvängda jeans. Att folk som inte är insatta, håller på med eller lever på grafisk design vet detta är normalt. Det platta är alltså idag det modernaste av modernt. Att försöka få grafiska objekt att se 3D ut - skuggningar, relieff etc - är genant amatörtjafs - helt ute - det är Kalle i Flåsträsk som gör en flyer för Folkets Hus loppmarknad på lördag. Det är som hockeyfrilla eller överkamning :-D Bonnläppigt. All skeumorfism är också klockren kitch - bonnigt så det skriker om det.

Men nästan alla på jorden vet inte om detta och det är bra - det finns viktigare saker att hålla reda på. Men att påstå att ett företag som t.ex. Apple inte skulle ligga rätt i den grafiska estetiken rent trendmässigt och tidskopplat - är helt fel - det tyder bara på att man inte hänger med i ämnet.

 

 

 

Fast eg är väl att gå till "platt design" inte att modernisera direkt. Känns mer som en återblick till början/första halva av 90-talet. ^_^ Och Apple har ju redan kört en sväng med platta ikoner och enkel grafik.

Apple_Macintosh_Desktop.png


Missförstå mig rätt... Platt design kan vara riktigt snyggt - om det används på rätt sät. Tyvärr har det gått lite väl mkt trend i det så det flesta sidor idag blir lite "bara för att" s a s.

- - -

iOS5/6 är allt annat än dött... Däremot är 7'an "nyfödd".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är inte samma sak att uppleva ett OS som att se bilder på det. För min egen del har jag inte orkat att bry mig om alla "pre-rumors" även om jag tyckt att det sett ut som skit. Nu har jag uppdaterat och då har jag en åsikt på riktigt.

 

Vi tycker olika helt enkelt. Men vi har fortfarande en åsikt.

Nä bilderna gör det inte rättvist utan det ser bättre ut irl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom flesta av alla dessa miljoner som uppdaterar så det estetiska en ickefråga; dom märker att allt blivit ljusare och så diggar dom nya kontrollpanelen och allt i övrigt funkar finemang...that's it - i övrigt är allt i princip som vanligt och deras liv tickar på som om ingenting hänt - man lever sina riktiga liv m.a.o. Det är bara knäppskallar som jag som över huvud taget ägnar ett ord om detta :-D.

Om ett år minns ingen hur "gamla" iOS såg ut och en vacker dag i framtiden så kommer ännu ett estetiskt paradigmskifte och ännu en gång kommer en del att tycka det nyas är skit och att det ska se ut som iOS7 - att nu när man lämnar det fina iOS7 så är Apple på ett sluttande plan. Och så kommer....etc...etc...

 

 

Jag gillar iOS7, ingen tvekan. Många nya funktioner och ändringar som är klockrena. Men det ser bitvis osammanhängande ut designmässigt. Jag antar att det är också en fråga om smak där det är svårt att peka rätt och fel.

 

En del av det jag upplever mindre snyggt kan hänga samman med att rätt många appar inte är uppdaterade grafiskt för att hänga med i det nya gränssnittet, vilket gör att nytt och gammalt blandas. Allt ser ganska osammanhängande ut och inte vidare stilrent. Men det där är ju något som lär gå till sig.

...//...

Det enda i det nya gränssnittet jag kan komma på som är lite fel är väl otydligheten, att det inte alltid är uppenbart vart man ska klicka eller vad som är klickbart. Ingen större fara för mig eller övriga på det här forumet, men uppdaterar morsan till iOS7 så kommer det ta ett år innan hon är på banan igen.

 

Just nu känns det som att mycket av det som folk stör sig på är sådant man inte kommer att tänka på om några månader....

Jovisst är det i mycket en vanesak! Och jag gillar nya iOS:et men det är inte lika självklart hur man gör över allt. Gamla var "pedagogiskt självinstruerande". Å andra sidan så kanske jag tyckte samma sak om iOS6 när det kom, och det har jag glömt nu. Jag kommer inte ihåg!

Vet bara att när jag skaffade iPhone 2008 så slogs jag av hur lättanvänd jag tyckte den var, allting bara gav sig på direkten....

 

jag har uppgraderat min egna 4S med iOS7, min jobbmobil som är en 4:a har jag inte orkat tagit tag i än.

 

Så det går ju bra o jämföra lite.

 

JAg tycker att iOS7 är bättre på många sätt, rent funktionellt med många nya smarta finesser. De är ju beskrivna lite här och var så jag tänker inte skriva om dem.

 

Designmässigt så är det i mycket en vanesak, men nog har funktion fått stryka på foten för designen på sina håll. Med risk för att bli tjatig, men kalendern är en katastrof! Jag får baske mig inget grepp om kalendern i iOS7, även om den nya kalendern har en del smarta funktioner som är en förbättring så är den så knölig att få snabb överblick i. JAg är van att få en snabb överblick över min månad. Sitter jag med andra och någon frågar mig om jag kan måndag om 14 dgr så vill jag snabbt kunna kolla upp hur jag är inbokad då. Det är svårt med nya iOS;et.

 

Kom inte och påminn mig om alla andra möjliga kalenderappar som finns, jag vet om dem och har provat många. Men jag har inte behövt dem, det har (fram tills nu?) alltid slutat med att jag raderat dem för de ligger oanvända. Jag har klarat mig så bra med vanliga standard- och inbyggda kalendern. Dessutom så har jag åkt på pumpen lite med nerladdade andra kalendrar då de ibland inte synkar lika snabbt mellan enheterna som den inbyggda, de synkar naturligtvis de också men inte lika snabbt.

 

JAg saknar ett tydligt rutsystem mellan dagarna:

post-67957-0-53636200-1379949844.jpg

Det är för plottrigt, tycker jag.

 

Jämfört med gamla:

post-67957-0-48753100-1379949898.png

Som ju kanske ser tråkig ut, men ack så lätt överskådlig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går i vågor. Allt. Det platta är en självklar estetisk trend sedan många år inom hela den grafiska industrin (man använder t.ex. inte skuggor på text längre - det är pinsam kitch). Man använder inte ens serifer sedan många år. Ive och Apple följer bara ett konsensus av smak på planeten just nu - det är inte konstigare än att byxindustrin slutade sälja utsvängda jeans. Att folk som inte är insatta, håller på med eller lever på grafisk design vet detta är normalt. Det platta är alltså idag det modernaste av modernt. Att försöka få grafiska objekt att se 3D ut - skuggningar, relieff etc - är genant amatörtjafs - helt ute - det är Kalle i Flåsträsk som gör en flyer för Folkets Hus loppmarknad på lördag. Det är som hockeyfrilla eller överkamning :-D Bonnläppigt. All skeumorfism är också klockren kitch - bonnigt så det skriker om det.

Jag håller inte med. Är det ngt som utvecklas och händer inom webdesign är det just skuggor, gradienter osv. Anv bara på ett annat sätt och men nya tekniker. Att ställa skeumorfism (såsom "realistisk utseende") mot platt design och säga att ena är ute och det andra är det enda som gäller, är helt fel. Båda stiarna, teknikerna är lika snygga och användbara utifrån ett projekts ändamål/önskemål. Jag skulle aldrig utesluta en "3D-look" om det känns rätt. Lika så med en platt. Det har alltid funnts olika varianter av kraftfull design, kontra minimalistisk design. Är rätt övertyggad om att även ifortsättningen kommer man kunna se både skeumorfistiska websidor, och de med platt design, och förmodligen en hel del hybrider.

 

- - -

 

Appropå skeumorfism:

iOS 7 is the most skeuomorphic, most liberating version ever

 

Food for thoughts... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modernisera är ofta att skala av - kolla in den barocka stilen från 1600-talet - menar du att funkis inte är att modernisera därför att det ju är så avskalat jämfört med barocken?

Faktum är att nästan hela moderniseringsprojektet och funktionalismen som pågått sedan 100 år är en enda lång kedja av avskalningar. Att det var ännu mera avskalat på stenåldern har inte med saken att göra :-D

Det går i vågor. Allt. Det platta är en självklar estetisk trend sedan många år inom hela den grafiska industrin (man använder t.ex. inte skuggor på text längre - det är pinsam kitch). Man använder inte ens serifer sedan många år. Ive och Apple följer bara ett konsensus av smak på planeten just nu - det är inte konstigare än att byxindustrin slutade sälja utsvängda jeans. Att folk som inte är insatta, håller på med eller lever på grafisk design vet detta är normalt. Det platta är alltså idag det modernaste av modernt. Att försöka få grafiska objekt att se 3D ut - skuggningar, relieff etc - är genant amatörtjafs - helt ute - det är Kalle i Flåsträsk som gör en flyer för Folkets Hus loppmarknad på lördag. Det är som hockeyfrilla eller överkamning :-D Bonnläppigt. All skeumorfism är också klockren kitch - bonnigt så det skriker om det.

Men nästan alla på jorden vet inte om detta och det är bra - det finns viktigare saker att hålla reda på. Men att påstå att ett företag som t.ex. Apple inte skulle ligga rätt i den grafiska estetiken rent trendmässigt och tidskopplat - är helt fel - det tyder bara på att man inte hänger med i ämnet.

 

 

 

 

okej, men jag är en riktig lantis och förstår ju kanske inte vad som gäller i den trendiga innevärlden. Och vad som ska anses snyggt och trendriktigt. Men jag vet ju vad jag ser och vad som tilltalar mig. Det borde räcka!

 

Jag är dessutom stolt och glad över att jag fixar att ha en egen uppfattning om saker och ting. Istället för att alltid bara låta mig ledas över vad man ska tycka! Jag vill inte svälja allt med hull och hår, för det är jag alldeles för fullvuxen för!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hon varit på ICA nu igen? :ThumbsUp::hihihi:

jamen, håll med! Visst påminner det lite om ICA? :):totaltgalen:

 

post-67957-0-57642800-1379951226_thumb.png

 

:hihihi::devil::hihihi:

post-67957-0-11574700-1379951126_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, men jag är en riktig lantis och förstår ju kanske inte vad som gäller i den trendiga innevärlden. Och vad som ska anses snyggt och trendriktigt. Men jag vet ju vad jag ser och vad som tilltalar mig. Det borde räcka!

 

Jag är dessutom stolt och glad över att jag fixar att ha en egen uppfattning om saker och ting. Istället för att alltid bara låta mig ledas över vad man ska tycka! Jag vill inte svälja allt med hull och hår, för det är jag alldeles för fullvuxen för!

:yeahbaby:

Såg en rubrik i en tidning (har glömt vilken och glöm exakta ordalyselsen):

Det är inte säljaren eller någon journalist som bestämmer vad som är "inne" och "ute". Det är du som köpare som bestämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...