Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny iPad 4 laddare sa *poff*!


Dennis_Sk

Rekommendera Poster

Frun köpte en ny iPad retina 16gb wifi för 3-4 veckor sedan och ikväll när den låg på laddning här på bordet så hörde vi en "poff" ifrån eluttaget. iPad laddaren var varm som f*n och luktade bränt och ipaden hade slutat ladda vid 34%. Det är originalladdaren på 12w och har varit använd 5-6 gånger. Den sitter heller aldrig i när den inte används. Köpte själv en likadan padda som jag laddar för första gången här och nu. Med en identisk laddare. Den är inte varm men det känns ju lite vanskligt då båda är köpta på Elgiganten och säkert kommer från samma batch.

 

Någon mer här med liknande erfarenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som nån kortslutning eller dyl. i laddaren,åk tillbaka o se till att du får den utbytt är mitt råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Detsamma hände med min sambos iPhone laddare. Det blixtrade, rök och sa poff. Sedan var den död. Den var ca: 8 månader gammal vid tillfället.

 

Jag ringde Apple och de var väldigt tillmötesgående. De verkade mest vara oroliga för skador på egendom eller person. En ny laddare var inga problem, men de ville ha den gamla för att kunna undersöka vad som gått fel. Så jag åkte till en Apple Service Provider och gjorde ett byte.

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...