Hoppa till innehåll

Foto

Vad kan man göra med en gammal iPad?

5 svar till detta ämne

#1 Piratkapten

Piratkapten
  • Medlem
  • 544 inlägg
  • Appleprylar: MacBook Pro 13' -09, iPhone 4 (16GB svart), iPad 2 (Wifi 16GB svart)

Postad 27 januari 2013 klockan 11:27

Hej!

Funderar på att köpa en iPad 4 för att ersätta min nuvarande iPad 2. Nu undrar jag om ni vet vad jag kan använda den till. Ska jag skänka den till någon annan familjemedlem? Eller någon annan? Eller finns det något annat användningsområde?

Tack
  • 0

#2 Ruergård

Ruergård
  • Medlem
  • 357 inlägg
  • Appleprylar: Macbook Pro 15" 2.4ghz late 2007 4GB RAM SSD, iPhone 2G 8gb (Pensionerad), iPhone 3GS 32gb (Pensionerad), iPad 2 16GB Wifi + 3G, iPhone 4S 32GB, iPad Mini 16GB Wifi + 3G!

Postad 27 januari 2013 klockan 11:57

Då jag gillar att laga mat och har en airport att strömma musik till i köket hade jag köpt ett snyggt fast väggfäste till den. Dragit ström för en laddare och sedan monterat den fast i köket endast för recept och musik.

Men det är ju jag det. ;)
  • 0

#3 Knutaugust

Knutaugust
  • Medlem
  • 218 inlägg
  • Plats: Västervik
  • Appleprylar: MacBookPro, Ipad 4, Iphone 4 och 5 Imac 21,5" samt Imac 21,5"

Postad 3 februari 2013 klockan 11:11

Sen kan man ju alltid ha den fast på väggen som en tavla som visar bilder i ett bildspel.
  • 0

Om man skiter i var man är, så kan man ju aldrig vara vilse......!
Lirar med:
MacBook Pro
15 tum, tidigt 2011
Processor 2 GHz Intel Core i7 Minne 8 GB 1333 MHz DDR3 Grafik Intel HD Graphics 3000 384 MB Programvara Mac OS X Maverick 10.9 (11C74)Skivbeskrivning : TOSHIBA MK5065GSXF Media 500,11 GB (500 107 862 016 byte

#4 starsmaker

starsmaker
  • Medlem
  • 102 inlägg
  • Plats: Uppsala
  • Appleprylar: Macbook (vit)

Postad 28 februari 2013 klockan 20:23

- Sälj den
- Ge den till någon
- Använd den som köksdator
- Bildator/filmspelare/GPS. Finns "hängare" för bilen.
- Använd som laptop med tangentbord
- Fotoalbum
- Stereo/mediacenter
- Använd som extraskärm
- E-bokläsare (inkl tidningar)
- Låt den vara en "slit och släng"-padda och använd den t ex på gymmet för att se på film, när du reser till mindre säkra ställen osv.
- Halldator där familjen har en gemensam kalender, shoppinglista osv. Kan kanske monteras på väggen.
- Använd den i jobbet för att t ex visa presentationer
- Fixa en stor klockradio med en dock.

Jag skulle säga att om du inte behöver den, eller kan ge den till sambo/barn/någon annan, sälj den. Varför ha prylar man inte behöver? Då kan du köpa roliga och användbara iPad-tillbehör och appar för de pengarna. :)
  • 0
Macbook white 2.1 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB RAM
iPad 2 3G 32GB
iPhone 3G S 16GB black
iPod nano 4G 8GB black

#5 sagan

sagan
  • Medlem
  • 5 inlägg
  • Appleprylar: MacBook pro

Postad 12 mars 2013 klockan 15:19

Det är en jättebra idé att ha en extra, som man är mindre rädd om. Andrahandsvärdet är väl sällan mer värt än att kunna ta med iPaden i cykelkorgen ut på picknick! Lättare än att släpa stora sällskapsspel med :)
  • 0

#6 Svolder

Svolder
  • Medlem
  • 15 946 inlägg

Postad 12 mars 2013 klockan 17:32

iPad 2 är väl ändå okej. Jag är så less på min iPad 1 nu att jag funderar på att köra över den med bilen. Det går knappt att öppna något på den längre, allt kraschar, även efter omstart. :(
  • 0

Svara

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar