Hoppa till innehåll

Foto

Macbook Pro - Buckla + Repa

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

#1 humhum

humhum
  • Medlem
  • 1 inlägg

Postad 12 november 2012 klockan 13:14

Hej!

Jag fick min macbook pro för inte alls så längesedan av skolan.

När jag kom till skolan idag öppnade jag min portfölj och märkte en eländig buckla som gjorde mig dyster, jag har erfarenheter av plåtslagning och jag tog iden att försöka "pressa" ut bucklan.

Sagt och gjort så försvann nästan bucklan. Eller den blev iallafall mycket mindre än vad den var från början.

Jag råkade efter detta moment att slinta med mina nycklar och åstadkom en eländig repa som korsar bucklan som kvarstod.

se bild

http://imgur.com/rBSl7

Frågan är ifall jag kan fixa denna eländiga repa på något sätt? Jag har sökt runt men inte fått någon konkret svar.

Jag har iallafall tänkt att använda en silverpenna, och försöka fylla igen den.

Men är det skadligt för datorn? jag har nämligen för mig att datorn är "impregnerad" med något.

Mvh "humhum" hehe.

• 0

#2 Alix

Alix
  • Medlem
  • 37 279 inlägg
  • Plats: 🚲
  • Appleprylar: Mac mini i7 Late 2012/Mavericks + testkörning av Yosemite, Mac mini C2D Mid 2007/Snow Leopard.

Postad 12 november 2012 klockan 14:54

Se det som en stöldskyddsmärkning. :)
  • 0

"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." /W. Churchill

#3 SirKnasen

SirKnasen
  • Medlem
  • 3 434 inlägg

Postad 12 november 2012 klockan 16:53

Vid tillfälle kan jag testa med våtslippapper på någon repig gammal skärm jag har liggandes i hamsterlådan.
Men antagligen blir det inget bra med tanke på att ytan inte ska vara helt slät.

Redigerat av SirKnasen, 12 november 2012 klockan 16:54.

• 0

#4 lappen71

lappen71
  • Medlem
  • 4 128 inlägg
  • Plats: Falun
  • Appleprylar: MacBook White MacBook Unibody MacBook Pro Ipod Touch 2Gen iPhone 3GS iPhone 4. iPhone 5 iPad 2 Mac Mini iPad Mini Retina

Postad 12 november 2012 klockan 19:10

Den erfarenheten av plåtslageri ger jag inte mycket för Postad bild
  • 0

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Senaste jobben