Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Alla problem med Iphone 5

• Vänligen logga in för att kunna svara
51 svar till detta ämne

#1 kvick10

kvick10
  • Medlem
  • 326 inlägg

Postad 4 november 2012 klockan 14:00

Tänkte att vi skulle starta en tråd med alla problem som vi hittills upptäckt med Iphone 5 och hur man kan lösa dem, jag själv har bara problemet att låsknappen är lös vet inte om det ska vara så? Men skriv era problem som ni har på era 5:or
  • 0

#2 Skinza

Skinza
  • Medlem
  • 464 inlägg
  • Appleprylar: iPad 2, iPhone 4, Macbook Pro, iPhone 5, iPod Shufflie 1, Ipod Nano 2, iPod touch 2, iPd Touch 3

Postad 4 november 2012 klockan 15:30

Har haft problem med power-knappen, att den är lös samt repor lite här och där.
Sitter nu och väntar på min fjärde lur...
  • 0

iPadair.nu - Allt om nya iPad Air

#3 Silverfox

Silverfox
  • Medlem
  • 1 635 inlägg
  • Plats: Löddeköpinge
  • Appleprylar: iMac. 2010. 21,5 tum. Mac BookAir. 2011 13" iPhone 5S. 64:a. iPad Air 128:a

Postad 4 november 2012 klockan 16:22

1352039435[/url]' post='1583995']
Har haft problem med power-knappen, att den är lös samt repor lite här och där.
Sitter nu och väntar på min fjärde lur...

Va? Har du fått tre telefoner redan som har varit dåliga? Under drygt en månad? Är det samma problem varje gång?
  • 0

#4 UppiNorr

UppiNorr
  • Medlem
  • 1 024 inlägg
  • Appleprylar: iPhone 4s, iPad 3, Apple TV 2G

Postad 4 november 2012 klockan 17:16

Jag och frugan har varsin svart 64-giggare. Knapparna fasta, robusta och responsiva. Enda "problemet" för bägge är att de drar mer batteri än våra tidigare 4s:er. Sen är det mer mjukvarurelaterade problem som att pushnotiser från ex FB och IG aldrig hörs. Vissa "element" i "rullgardinen" försvinner inte trots att man tryckt på dom och därigenom öppnat appen som gav notisen etc.
  • 0

#5 Skinza

Skinza
  • Medlem
  • 464 inlägg
  • Appleprylar: iPad 2, iPhone 4, Macbook Pro, iPhone 5, iPod Shufflie 1, Ipod Nano 2, iPod touch 2, iPd Touch 3

Postad 4 november 2012 klockan 17:20

Va? Har du fått tre telefoner redan som har varit dåliga? Under drygt en månad? Är det samma problem varje gång?

Yes.
Fick först första luren. Den var kantstött så den skickade jag tillbaka. Fick en ny. På den var power-knappen väldigt lös så lämnade in den på lagning (skulle gå fortare). Fick tillbaka den och även där var knappen väldigt lös samt att det hade skrapats av färg från kanterna. Skickade då in den igen.
Skulle fått en ny förra veckan, men den här gången skulle de kontrollera telefonen innan så att den inte var defekt. Om jag fattade det rätt så var det något fel med den fjärde också...

Har för övrigt varit inne i Apple Store i Tokyo och klämt på säkert 20 enheter. Inte en enda har haft en så pass lös knapp som jag haft, så det är garanterat ett "fel".
  • 0

#6 kvick10

kvick10
  • Medlem
  • 326 inlägg

Postad 4 november 2012 klockan 17:29

Många som haft samma problem, tycker ni att jag ska lämna in den? Har en vit så jag har inte haft problem med att färgen skrapats av
  • 0

#7 Skinza

Skinza
  • Medlem
  • 464 inlägg

Postad 4 november 2012 klockan 18:25

Många som haft samma problem, tycker ni att jag ska lämna in den? Har en vit så jag har inte haft problem med att färgen skrapats av

Samtidigt som jag kollade knapprna på lurarna i Apple Store kollade jag kanterna. Det är väldigt oroväckande att så pass mycket färg skrapats av...
  • 0

#8 kvick10

kvick10
  • Medlem
  • 326 inlägg

Postad 4 november 2012 klockan 18:57

Även på den vita?
  • 0

#9 kvick10

kvick10
  • Medlem
  • 326 inlägg

Postad 4 november 2012 klockan 18:57

Även på den vita?
  • 0

#10 barret

barret
  • Medlem
  • 292 inlägg
  • Plats: Malmö
  • Appleprylar: Ipod 30gb,Ipod Shuffle, Iphone 16gb 3gs, Macbook Pro 13,Iphone 4, Ipad

Postad 4 november 2012 klockan 19:00

Jag och frugan har varsin svart 64-giggare. Knapparna fasta, robusta och responsiva. Enda "problemet" för bägge är att de drar mer batteri än våra tidigare 4s:er. Sen är det mer mjukvarurelaterade problem som att pushnotiser från ex FB och IG aldrig hörs. Vissa "element" i "rullgardinen" försvinner inte trots att man tryckt på dom och därigenom öppnat appen som gav notisen etc.

Har du provat installera nya uppdateringen?
  • 0

#11 UppiNorr

UppiNorr
  • Medlem
  • 1 024 inlägg

Postad 4 november 2012 klockan 20:09

Har du provat installera nya uppdateringen?

Ja. 6.0.1 både jag och frugan. Ingen skillnad. Fortfarande samma dåliga batteritid jämfört med 4s. Inte katastrofalt dålig, men bra mycket sämre.
  • 0

#12 Silverfox

Silverfox
  • Medlem
  • 1 635 inlägg
  • Plats: Löddeköpinge
  • Appleprylar: iMac. 2010. 21,5 tum. Mac BookAir. 2011 13" iPhone 5S. 64:a. iPad Air 128:a

Postad 4 november 2012 klockan 20:29

Jag har inga problem med batteritiden. Samma som innan med 4S tycker jag
  • 0

#13 Makrill76

Makrill76
  • Medlem
  • 17 inlägg
  • Appleprylar: macbook

Postad 4 november 2012 klockan 21:04

Problem med batteritiden. Lämnade in min idag. Drar ur 30 - 40 procent på 1,5 timme om jag lyssnar på spotify exempelvis. Har teots många försök med olika åtgärder inte blivit bättre.
  • 0

#14 Dockland

Dockland
  • Medlem
  • 81 inlägg

Postad 5 november 2012 klockan 09:05

Batteriproblemen kunde väl härledas till "Platser" i Facebook-appen som var igång och sökte ideligen? Eller minns jag fel? Hur är batteritiden om ni stänger av både FB och GPS under ett dygn? Vore kuil att höra.
  • 0

#15 UppiNorr

UppiNorr
  • Medlem
  • 1 024 inlägg

Postad 5 november 2012 klockan 09:24

Tror inte det har med det att göra i mitt/vårt fall. Ex. nattetid slår jag av pushnotiser för mail och även WiFi. Då kan jag somna med full laddning och vakna med ett "tapp" på 0-3 %. Då är jag iofs också utloggad från FB men appen som ju är integrerad i iOS, är som jag förstått det fortfarande inloggad där.

Det är först dagtid när jag använder telefonen aktivt som procenten drar iväg. Men jag "drainar" batteriet ett par gånger nu och jag tror det börjar bli bättre. Vi får väl se. :)
  • 0

#16 PhotoJoe

PhotoJoe
  • Medlem
  • 335 inlägg
  • Plats: Västmanland
  • Appleprylar: iMac 27" i7 @ 2,93GHz (16GB RAM, 256GB SSD+1TB HDD) + MacMini i5 @ 2,3GHz (8GB RAM, 256GB SSD) + iPad Air 128GB/LTE + iPad mini 64GB + iPad 64GB/3G + iPhone 5S 64GB

Postad 5 november 2012 klockan 09:31

Ja. 6.0.1 både jag och frugan. Ingen skillnad. Fortfarande samma dåliga batteritid jämfört med 4s. Inte katastrofalt dålig, men bra mycket sämre.

Det är möjligtvis inte så att ni har tagit tillbaka en gammal säkerhetsbackup från er gamla 4S?
Det är alltid bättre att skapa en ny telefon och installera alla appar igen. Jag vet att det är drygt, men det funkar bäst så.
Nu är det ju långt ifrån alla som får samma problem som ni fått dock.
  • 0

#17 Dockland

Dockland
  • Medlem
  • 81 inlägg

Postad 5 november 2012 klockan 10:02

Tror inte det har med det att göra i mitt/vårt fall. Ex. nattetid slår jag av pushnotiser för mail och även WiFi. Då kan jag somna med full laddning och vakna med ett "tapp" på 0-3 %. Då är jag iofs också utloggad från FB men appen som ju är integrerad i iOS, är som jag förstått det fortfarande inloggad där.

Det är först dagtid när jag använder telefonen aktivt som procenten drar iväg. Men jag "drainar" batteriet ett par gånger nu och jag tror det börjar bli bättre. Vi får väl se. :)

Okej. Då är jag med. Men WiFi drar väl mindre än 3G?
  • 0

#18 UppiNorr

UppiNorr
  • Medlem
  • 1 024 inlägg

Postad 5 november 2012 klockan 10:04

Jo, det är backuper, helt korrekt, skapade precis innan byte från våra 4s:er. Det har aldrig varit några som helst problem förut. Men jag har också testat att köra dom helt "rena" och återställda. Samma resultat avseende batteritiden. Men nu tror jag ju det verkar som om detta batteri behöver ett par cykler extra för att nå maxkapacitet verkar det som. Statusen förbättras. I skrivande stund 10 timmar vänteläge, 1 timme och 32 min användning. 86 % kvar. Det är väl hyfsat skapligt?
  • 0

#19 UppiNorr

UppiNorr
  • Medlem
  • 1 024 inlägg

Postad 5 november 2012 klockan 10:07

Okej. Då är jag med. Men WiFi drar väl mindre än 3G?

Nej, det kan man inte säga generellt. Wifi gör ju att telefonen får arbeta mer då den tilldelas högre bandbredd etc. Och att både ha 3G och WiFi igång samtidigt drar ju oundvikligen mer. :)
  • 0

#20 Makrill76

Makrill76
  • Medlem
  • 17 inlägg
  • Appleprylar: macbook

Postad 5 november 2012 klockan 10:10

Har prövat att återställa blank (utan icloud-kopia) och koppla ur det mesta. Ingenting har gett någon effekt. Går hemifrån 6 på morgonen. Använder 1,5 timmar på morgonen (spotify), cirka 1 timma sent på eftermiddagen (spotify). Klockan 17.30 är den närmast helt dränerad.
  • 0

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar