Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Recension: Tamron 70-300 mm (budgetversionen)


snowreeler

Rekommendera Poster

Det är nu knappt en månad sen (augusti i år alltså) jag köpte ett telezoomobjektiv av märke Tamron. Den går från 70 till 300 mm. Innan jag köpte det läste noga allt som jag kunde komma över på olika språk, kollade videor på YT för att lära mej hur detta objektiv fungerar, vilka för- och nackdelar det har. Jag kände mej väldigt nöjd när jag hade köpt för jag visste att det inte bara var att sätta den till kameran, sikta och trycka av. Jag köpte den på Expert för 1699:- och är faktiskt nöjd. Nu har jag ett kitobjektiv, ett telezoomobjektiv i budgetversion. Precis vad jag har råd till. Nu återstår bara att köpa ett vidvinkelobjektiv.

 

Jag har haft mina miniduster med det men inga större problem. Det som varit något av ett problem är att jag skakar mycket vid frihand och glömmer bort mej ibland när det gäller att fotografera inomhus från ena änden av en korridor till den andra. Då blir det suddiga resultat. Men det har förvånat mej positivt för trots att det saknar antiskakfunktion så blir det ändå riktigt bra skärpa när jag väl kommer överens med det. Nattfotografering har hittills gått bra, framför allt fullmånen. Att det sen varit ont om bra nätter rår varken jag eller objektivet för. :stjarnsmall:

 

Jag har ett stativ och ska skaffa en fjärrutlösare till kameran så jag slipper dubbla stjärnor i fotona. Som ni märker är det mörkerfoto jag gillar men även landskap och klassikern, soluppgångar. För den som undrar har jag en Canon EOS 1100D. Så fort pengarna räcker till blir det mer avancerade saker. Men det blir i framtiden.

 

Nu undrar jag om någon mer har erfarenhet av detta objektiv, vars fulla namn är

Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Tar upp den här tråden igen då jag funderar på att skaffa ett dylikt objektiv till min Pentax K50.

Så Snowreeler, vad är dina erfarenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...