Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Föra över bilder från paddan till datorn


johnalder

Rekommendera Poster

Ska börja använda min padda och appen iphoto för att redigera och slänga bilder innan jag för över dem till iPhoto i datorn. Att få in bilderna är inget problem (bortsett från att appen bilder inte alltid startar när jag ansluter minneskortet.

 

Och eftersom jag inte vill föra över alla bilder så har jag stängt av bildström. Rätt, eller?

 

Sättet man ska göra sedan är - enligt hjälpen - att dela de bilder jag vill synka till paddans kamerarulle, så synas de över till datorn nästa gång jag ansluter. Men jag lyckas bara dela en bild åt gången - alternativet "alla" är utgråat. Och det blir ju lite tradigt när man har kanske 100 bilder.

 

Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
PoorCadaver

Finns tre bra alternativ

 

Alternativ 1 - Bildinsamling

Har du en Mac av något slag finns ett program som heter "Bildinsamling". Det är lättaste sättet att överföra bilder utan krångel, anslut bara en sladd mellan iPad och dator så syns enheten i programmet.

 

Alternativ 2 - iPhoto

Koppla iPaden till Macen och starta iPhoto. Välj sedan enheten i listan till vänster och importera bilderna.

 

Alternativ 3 - Molntjänst

Använd en molntjänst, t ex Google Drive eller Dropbox (båda är gratis) för att föra över bilder. Jag använder Google Drive och det är hur smidigt som helst. Med Google Drive installerat hamnar alla filer i en mapp på datorn, bara att använda som vilken annan fil som helst.

 

Jag använder Bildinsamling när jag ska föra över många bilder, t ex från semestern. Ska jag bara föra över någon enstaka bild använder jag Google Drive. Det är smidigt och ingen sladd behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...