Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Mail kan inte bekräfta identiteten hos "mail2.bahnhof.se"


  • Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

#1 JohnnyTotal

JohnnyTotal
  • Medlem
  • 64 inlägg
  • Plats: Stockholm
  • Appleprylar: Mac mini 2009 (den från 2005 packade ihop)

Postad 8 maj 2012 klockan 18:11

Jag har ett nytt problem med min mail, nu så tror jag att någon har hackat alt. utgett sig för att vara min internet leverantör Bahnhof.se
Det ser ut så här varje gång jag startar mail programmet. Skärmavbild 2012-05-08 kl. 16.15.10.png
Kan man göra något i inställningar för att råda bot på det här? Jag kör fortfarande OS X 10.6.8, förutom att det kan vara bra med det senaste operativ systemet så ser jag ingen skillnad på det nya Lion och min snöleopard.
Glad för alla svar, jag kan absolut inget om datorer och det tog nog en vecka innan jag fick det nya användar namnet med lösenord att funka i mail. Men det var ingen lätt match och det fortsatte att strula ett bra tag. Det gjorde det aldrig med comhem.se Dem hade också support för mac, vilket supporten på Bahnhof själva sa att dem inte hade när jag ringde dem för ett år sedan när det strulade första gången.
Jag gillar mac, men inte när det strular. det finns ingenstans att kolla hur man ska göra för att får det att funka eller vad man gör för fel. Jag måste alltid söka hjälp här på forumet, vilket har gått utmärkt, men nu vill jag inte ha mer problem. Tröttnar på det här med datorer.
Vänligen Johan grundel

Redigerat av JohnnyTotal, 8 maj 2012 klockan 18:21.

  • 0
Det här med datorer var inte så lätt.

#2 JohnnyTotal

JohnnyTotal
  • Medlem
  • 64 inlägg
  • Plats: Stockholm
  • Appleprylar: Mac mini 2009 (den från 2005 packade ihop)

Postad 8 maj 2012 klockan 18:15

file://localhost/Users/johangrundel/Desktop/Skärmavbild%202012-05-08%20kl.%2016.15.10.png
  • 0
Det här med datorer var inte så lätt.

#3 Raphael

Raphael
  • Medlem
  • 8 443 inlägg
  • Appleprylar: MacBook Pro 2.4Ghz

Postad 8 maj 2012 klockan 18:32

Jag har mejl hos one.com utan några som helst problem. Har aldrig haft problem med mailen på Mac. Alltid fungerat klockrent.
Om Bahnof kan jag inget, tror inte så många har Bahnhof. Vad är det för inställningar som de vill att man gör?
Oftast brukar Apple Mail hitta inställningarna själv, om det är en standardlösning som ens mejlleverantör använder - men Bahnhof kanske kör specialinställningar?
  • 0

#4 JohnnyTotal

JohnnyTotal
  • Medlem
  • 64 inlägg
  • Plats: Stockholm
  • Appleprylar: Mac mini 2009 (den från 2005 packade ihop)

Postad 8 maj 2012 klockan 20:28

Postad bild
  • 0
Det här med datorer var inte så lätt.

#5 adbuilder

adbuilder
  • Medlem
  • 11 inlägg
  • Appleprylar: Cube (2 st), iMac "Globe", MacBook Pro 13", iPhone 3Gs, iPad 4G

Postad 8 maj 2012 klockan 21:42

Jag fick samma meddelande under en period, men efter att klickat på "Anslut" ett tag tröttnade jag och gick in på "Visa certifikat" och där godkände jag mina certifikat. Sedan dess har har jag sluppit dialogrutan. Har mail och hemsida hos Cliché och har inte haft några andra problem med dem. Möjligen är det så att certifikatet är tidsbegränsat och måste godkännas då och då.

PS Kör Snöleo 10.6.8.

Redigerat av adbuilder, 8 maj 2012 klockan 21:46.

  • 1

#6 JohnnyTotal

JohnnyTotal
  • Medlem
  • 64 inlägg
  • Plats: Stockholm
  • Appleprylar: Mac mini 2009 (den från 2005 packade ihop)

Postad 9 maj 2012 klockan 09:21

Jag gjorde så, så nu får vi se vad som händer Postad bildStort tack för alla svar.
  • 0
Det här med datorer var inte så lätt.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar