Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skriva på en iPad


adlersson

Rekommendera Poster

adlersson

Jag trodde ett iPad skulle vara bra för universitetet för att jag kan använda det i stallet för papper och pennor. Så vad är er åsikt? Kan ett iPad bättre än papper och penna? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går fort att lära sig skriva på sin på ipad. Jag använder endast min ipad om jag ska på möten och behöver anteckna. Men det är en smaksak. innan bar jag med min mbp 15" vilket jag inte gör längre, så mer plats i väskan innan mötena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPad funkar riktigt bra att gör anteckningar på och dylikt. Se bara till att ha den i en lutning som passar dig. Annars kan det bli jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För kortare grejjer så fungerar det att trycka på "plattan", men för längre grejjer rekommenderar jag verkligen ett externt tangentbord.

 

Det finns många bra skrivprogram till iPad.

Pages är ju väldigt bra, och kompatibelt med Mac versionen.

 

Ett annat alternativ, för dig som mer vill skriva anteckningar, lägga in ritningar och olika grafiska grejjer, och kludder och ja, det man tidigare använde ett anteckningsblock till...

så rekommenderar jag Circus Ponies Notebook for iPad. Och den är kompatibel med Mac versionen av detta eminenta program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trasigaklader

iPaden funkar kanonbra till plugget. Förr tog jag med MacBook Pro 13. Men nu är det betydligt mycket lättare med iPaden. Dessutom är det verkligen skönt att sitta på föreläsningar med en iPad och anteckna, istället för papper och block. Mindre saker i väskan, samt mer praktiskt. Att ha en iPad till plugget är verkligen något att rekommendera. (Menar absolut inte att göra reklam, utan mer hur nöjd jag är med en iPad i skolan)

 

Just nu funderar man på om jag ska köpa mig Pages eller inte? Låtar mer åt att köpa, då jag skriver mycket på iPaden. Vad tycker ni? Skriver mycket arbeten, och anteckningar. Känner inte riktigt att Appen Anteckningar hjälper mig så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem att skriva på iPad. Bäst går det i landskapsläge. I Pages har jag min privata uppslagsbok, allt från artikelnummer på mina dammsugarpåsar till komplicerade listor och tabeller. I Numbers kör jag enkel bokföring. Min iPad är numera mitt stöd i livets alla skeenden. MacGus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adlersson

Och hur iPad lagra mina skrifter? Som en bild eller erkänner karaktär och lagra skriften som ett textdokument?

 

Inga problem att skriva på iPad. Bäst går det i landskapsläge. I Pages har jag min privata uppslagsbok, allt från artikelnummer på mina dammsugarpåsar till komplicerade listor och tabeller. I Numbers kör jag enkel bokföring. Min iPad är numera mitt stöd i livets alla skeenden. MacGus.

I landskapsläge?? :o Varför är det bättre? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tangentbordet blir större i landskapsläge än i porträttläge. I datorn kopierar man dokumentet till iTunes och synchar till Pages i iPad. Man kan också skicka dokument som bilaga i mail till sig själv och spara i Pages. Det är vad jag kommer på nu. Det finns säkert andra metoder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Funkar jättebra. Jag skriver mötesanteckningar i Simplenote på iPad och dessa synkas med DashNote på Macen. Vill jag därefter renskriva för dokumentarkivet eller skickas med e-post lyfter jag över texten till Pages.

Har Pages på iPad2 men tycker det känns krångligt att synka med Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pages fungerar finfint att ansluta mot valfri WebDAV server, själv kör jag med Pages mot mitt Storegate konto, å därmed slipper jag synka via iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...