Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Söker kalender-app som är bättre än iPhones egen


tessanh_h

Rekommendera Poster

Vet någon någon bra kalender apps som går att synka med outlook. Jag gillar inte iphones egen inbyggda. Jag avväger inte google gillar inte dem heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med "bra"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja vända på frågan och vet vad som inte är bra med den inbyggda? :)

(Inget argt Apple-försvarstal, undrar bara rent allmänt)

Som svar på frågan, kolla App store, finns bl a Pocket informant Free och Pocket Life att testa om de kan vara bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara positiva erfarenheter av Pocket Informant som bland många andra finesser har din efterfrågade veckovy, inklusive veckonummer. Fullversionen går lös på 99 kronor men det finns en gratisversion du kan testa. Personligen synkar jag med Google Calendar men det ska även gå att synka med Outlook med hjälp av ett tilläggsprogram som kostar en liten slant.

 

Den nya versionen som kommer inom kort ska enligt utvecklaren kunna jobba mot telefonens inbyggda kalender.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som testat 15 kronors appen "week calender"?

Den ska ju ta datan från iCal (eller iPhonens egna kalender, och bara visa som veckovy.

Har ju fått bra recensioner och är själv sugen på den, men hade varit kul om det fanns en gratis testversion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som testat 15 kronors appen "week calender"?

Den ska ju ta datan från iCal (eller iPhonens egna kalender, och bara visa som veckovy.

Har ju fått bra recensioner och är själv sugen på den, men hade varit kul om det fanns en gratis testversion.

 

15:- eller gratis... Inte så stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15:- eller gratis... Inte så stor skillnad.

Jo jag vet men, spelar inte så stor roll vad den kostar, det känns bara inte bra att betala för något om jag inte kommer använda det :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet men, spelar inte så stor roll vad den kostar, det känns bara inte bra att betala för något om jag inte kommer använda det :/

Jag känner att jag inte vill betala för smörja. Oavsett pris. Trots Apples rigorösa kontroll är det förvånansvärt mycket skit som säljs på App Store. På något vis känns det som en principsak att inte betala för en dålig app. Därför jag i alla fall jag en liten inventering innan köp.

 

Jag köpte Week Calendar men jag inte påstå att jag är direkt nöjd med programmet. Överskådligt och bra, men jag är ändå inte riktigt nöjd. Kan inte direkt sätta fingret på vad som är fel... fundersam.gif

 

Efter jag skrivit detta inlägg ska jag köpa Calvetica. Jag återkommer till tråden om någon dag när jag utvärderat appen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

week calender är mkt bättre än iphone egna köp! du kommer inte att ångra dig:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också köpt Week Calendar men är inte helt nöjd med endast veckovy.

Saisuke känns för plottrig och kladdig. Det ultimata vore apples egna med veckovy.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte week calendar jag med. Och det jag ville få ut av appen var, som enkelt visar veckan, dessutom på ett praktiskt och snyggt sätt och week calendar gav mig det jag ville ha.

 

Och precis som du sa så synbar den med iphonens egna calendar vilket är jättebra. För 15 :- får du precis det man vill ha. Vill man ha lite utöver det jag skrev. Då får man kanske kolla runt lite till, men som sagt är jag nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Calvetica är nu uppdaterat till version 2.0.1 och har blivit en riktigt bra kalender.

 

Snabb, snygg och med de nödvändiga funktionerna. Möjligtvis skulle man kunna tänka sig mer avancerade funktioner, men åtminstone för mig duger den här ypperligt.

 

Jag saknar en vettig veckovy, men det är nog allt. Rekommenderas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

week calendar även jag. Funkar kalas. Synkar den via googlekalendrar så både iphonen och datorns ical alltid är up-to-date.

 

Det enda lilla negativa jag har att den är lite långsam när man scrollar till nästa/föregående vecka, det borde väl kunna gå snabbt tycker man. En ju ingen avancerad grafik precis. Laddar den om allt hela tiden så fort man byter vecka? Någon som vet eller upplever samma? Petitess som sagt, och i övrigt är den superbra och klart värda sina 15 kr från min plånbok i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte baserar sig kring tidpunkter utan själva uppgifterna, finns några alternativ till. En dyr sådan i sammanhanget är OmniFocus på iTunes, http://itunes.apple.com/se/app/omnifocus-for-ipad/id383804552?mt=8 eller för iPad t.ex. http://itunes.apple.com/app/omnifocus-for-ipad/id383804552?mt=8 Sedan kan den också kopplas till någon distanserad kalender som på Mobile.me eller Google, och så kan man arbeta med uppgifterna där också. Har den dock ej själv så jag kan inte säga hur pass bra jag tycker den är, men den verkar ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...