Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Överföra telefonnummer till iPhone

• Vänligen logga in för att kunna svara
4 svar till detta ämne

#1 sethson

sethson
  • Medlem
  • 4 inlägg
  • Appleprylar: Mac Mini

Postad 20 september 2009 klockan 09:12

Har just köpt en iPhone och skulle vilja föra över de telefonnummer jag tidigare sparat på min gamla mobil till iPhonen. Hur gör man det på enklaste sätt när man behåller det gamla abbonemanget (SIM-kortet) ?
Ingmar
  • 0

#2 Jarting

Jarting
  • Medlem
  • 24 228 inlägg
  • Plats: Helsingborg
  • Appleprylar: Macintosh SE

Postad 20 september 2009 klockan 09:38

För över telefonnumren du har på den gamla luren till sim-kortet, alternativt använder dig av iSync och synkar din gamla lur med Macen.
  • 0
En Leopard i Tigerkostym

#3 Radiozo

Radiozo
  • Medlem
  • 9 531 inlägg
  • Appleprylar: Macbook Pro 13" 2.26GHz 4GB RAM, Mac Mini C2D 1.83GHz 3GB RAM, Iphone 6 64GB, Ipad 4 64GB

Postad 20 september 2009 klockan 10:40

Finns säkert ngn synkmjukvara till din gamla telefon. Använd den för att synka innehållet till din dator. Sen använder du itunes för att synka tillbaka till din iphone.
  • 0

#4 joque

joque
  • Medlem
  • 695 inlägg
  • Appleprylar: iMac Blue | MacBook 2.1 GHz (nov-08) | iPod Shuffel | iPhone 3Gs | iPad 32 Gb WiFi

Postad 20 september 2009 klockan 11:17

flyttar du över till simkortet kan du få dubbla poster i iPhone om du lagt in flera kontaktuppgifter per person.
Så bästa är att synka över via en dator Mac/Pc. Så får du det snyggare och lättare.

;)
  • 0

THE MORE YOU KNOW THE LESS YOU UNDERSTAND
Tao Te Ching

iPhone 4, 16GB från 3
iPad 32GB
MacBook Pro 2.9 GHz Intel Core i7, 750 GB
Apple TV 2 gen & 3 gen

#5 JonasForss

JonasForss
  • Medlem
  • 1 407 inlägg

Postad 20 september 2009 klockan 19:38

Jag hade en j-vulsk massa kontakter (fler än som fick plats på sim-kortet) i min Nokia.
I PC:n i BootCamp synkade jag adresslistan via "Nokia PC-suite" till adressboken i Outlook
(som var tom - använder den inte) Därefter synkade jag denna Outlook-adressbok med min
då nya iPhone via PC-versionen av iTunes. Krångligt men fungerande.
/J
  • 0
kommer strax - hälsn. Godot

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar