Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Modem problem med Thomson ST780


Romeo

Rekommendera Poster

Fick bredbandet från Bredbandsbolaget installerat idag. 24mbit hade vi valt. Pluggade in modemet/routern man fick med och kopplade min Dlink Dir-655 till den och sedan kopplade jag och min polare upp våra macbook mot dlinken och band lite portar. men att binda portarna verkar inte hjälpa. vi kan inte komma åt min nätverkskamera över internet trots vi gjort port forwarding på port 1024 och han han använder shakepeer med port 1412 vilket inte gick bättre. provat DMZ vilket inte hjälpte heller och THOMSON ST780 har helt handikappat interface där det inte gick att ställa in mkt... vill ju ha min dlink eftersom den har QoS vilket hjälper en del när man delar på internet o spelar mkt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Fick bredbandet från Bredbandsbolaget installerat idag. 24mbit hade vi valt. Pluggade in modemet/routern man fick med och kopplade min Dlink Dir-655 till den och sedan kopplade jag och min polare upp våra macbook mot dlinken och band lite portar. men att binda portarna verkar inte hjälpa. vi kan inte komma åt min nätverkskamera över internet trots vi gjort port forwarding på port 1024 och han han använder shakepeer med port 1412 vilket inte gick bättre. provat DMZ vilket inte hjälpte heller och THOMSON ST780 har helt handikappat interface där det inte gick att ställa in mkt... vill ju ha min dlink eftersom den har QoS vilket hjälper en del när man delar på internet o spelar mkt spel.

 

Har samma fel! Har också beställt BBB och sökte på google efter modemet. Blev medlem bara för att höra hur det har gått. Har du ringt BBB eller löst det på annat sett?

 

Precis som du säger så fattar inte modemet att jag lagt till portar...

 

Jag har förresten en D-link DIR-615, som jag kopplar med mitt modem. Men det funkar inte med portarna verken med eller utan d-link inkopplat..................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma fel! Har också beställt BBB och sökte på google efter modemet. Blev medlem bara för att höra hur det har gått. Har du ringt BBB eller löst det på annat sett?

 

Precis som du säger så fattar inte modemet att jag lagt till portar...

 

Jag har förresten en D-link DIR-615, som jag kopplar med mitt modem. Men det funkar inte med portarna verken med eller utan d-link inkopplat..................

 

HAH! Fan vad jag e grym. Fick det att funka efter fyrtioelva timmar..

 

Gå in på BBB:s hemsida och ladda ner Service center LÄNK: http://www.bredbandsbolaget.se/wps/portal/...e/servicecenter

 

Ta bort routern och koppla in Datorn DIREKT i modemet med sladd för att kunna konfigurera ordentligt.

 

Installera och starta. Kolla så att allt funkar. Dator>Gateway>Internet. Klicka sedan på "Avancerade verktyg".

 

Nu kommer det finnas en hel del alternativ men under "Modem tools" hittar du "Konfigurera Modem", klicka, välj model och ställ in modemet som "Brygga".

 

Följ anvisningar (stäng av modemet) koppla sedan in allting som du vill ha det med din router och starta sedan upp modemet igen, även routern då förstås.

 

In och öppna portarna på nytt, och dubbelchecka att du inte blivit tilldelad en ny ip ;)

 

KLART!

 

 

Hoppas det funkar för dig! Svara gärna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Alltså det går ju inte öppna portar när man har bryggat du har ju skrivit så här In och öppna portarna på nytt, och dubbelchecka att du inte blivit tilldelad en ny ip?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...