Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kass Airport på iMac Dual Core?


anders lund

Rekommendera Poster

anders lund

Jag tänkte sälja min powerbook och köpa mej en imac dual core 17".

Från vad jag läst på forum, bortsett från att vissa tycker att skärmen är väldigt liten, så är den enda bristen på iMac att vissa exemplar är kassa och har bl.a. dåligt airport som ger lustiga värden när man pingar.

 

Ligger det nånting i detta, eller har Apple vid det här laget uppmärksammats på dessa problem och åtgärdat dom?

 

tackar för svar

Anders Lund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga som helst problem med min iMac. Dock använder jag inte Airport, gjorde ett försök här om dagen, men gav upp till slut. Beror mest på min okunskap om Mac OSX och hur man får ihop det med Windows än att Airport skulle vara dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anders lund
Vad jag vet så är dom problemen lösta.

346873[/snapback]

 

Härligt!

 

Då ska man sälja powerbooken bums, sen hoppas på kort leveranstid på iMac, sen i framtiden skaffa en fin liten macbook för den bärbara biten. Ska bli intressant att se hur bra intelgrejern är

 

Anders Lund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat, sådär. Ibland hittar den trådlöst nätverk ibland inte. Fast det kan ju vara trådlösa routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anders lund
Ärligt talat, sådär. Ibland hittar den trådlöst nätverk ibland inte. Fast det kan ju vara trådlösa routern.

346936[/snapback]

 

Okej, men är hastigheten normal när du laddar hem saker eller pingar?

Vad jag förstått så säger folk att man inte kan lita på mottagningsmätaren

i Mac OS X, den är lite för snäll. Visar max när det inte är max, så gör

iaf min powerbook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag kör trâdlöst med min iMac. Har DLinks DI-634M, samt deras Wireless Extender för att täcka hela lägenheten. Inga problem alls...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder airport hela tiden och inga problem som helst. Tvärtom både kontakten till internet och printer funktionerar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Min Mac Mini verkar ha lite dåligt med kontakten till Airport, ser att indikatorn svänger ofta.

 

Kopplade därför fast förbindelse till den, och låter mina Powermacar köra trådlöst, det har de alltid klarat galant.

Kan det vara för tätt skal runt mac Minin? För kort antenn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft 3 olika bärbara datorer som jag använt Airport med och resultaten har varit olika bra. Sämst var det när jag hade Appels egna Airport base station... då hade jag svajjiga värden och det var ofta knöligt, men den basstationen gick till slut helt sönder efter ca 4 år tillsammans!!!

Då köpte jag en trådlös d-link router och döm om min förvåning när allt fungerar som det ska. Visst det finns andra problem som dyker upp. Men den finns alltid där, stark och fin:-)

 

Sändning och mottagning har berott på flera saker.

 

Definitivt har basstationen ett finger med i spelet och kan ställa till det. se till att du/ni har den senaste uppdateringen oavsett vilket märke du kör med.

Mjukvaran har också spelat in en hel del då jag fått många problem lösta när apple gjort uppdatgeringar av drivrutiner och annat.

 

Airport = Trådlöst har inte alltid fungerat fläckfritt men när det äl fungerar så är det juvligt.

 

Ha tålamod. det kommer att fungera till slut! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...