Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HP LaserJet 1020 till Mac?


wondering

Rekommendera Poster

Funderar på att köpa ny laserskrivare och har kollat på HP:s LaserJet 1020. Däremot verkar det inte som att den fungerar med Mac. Eller åtminstone inte enligt HP. Frågan är om någon har någon koll på att det bara är att plugga in och köra, eftersom den har USB?

 

Såg ju i en tidigare diskussion att någon fått 1010 att fungera utan problem på macen, trots att den inte skulle funka. Kollar man på HP:s sida finns det drivrutiner till OSX för 1010, men inte för 1020.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ihåg det där… fast ändå inte. :D Men var det inte så att den funkade men att några extrafinesser inte funkade, som att skriva ut en affisch och liknande?

Fast om det inte finns drivrutiner, det låter allvarligt, frågan är om en annan modells drivrutin kan funka?

Vart visst ingen vidare hjälp det här…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fast varför inte gå på en 1022 på en gång. Jag lurade också på 1020. Men till slut fick det bli en 1022.

 

Och den funkar ju bra med Mac!

 

kegus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

HP ihop med Mac OS 10.4.1 har inneburit en del problem

kolla hos MacFixit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast min G4 trivs bra med HP Pocahontas!

 

Sorry, jag tar tillbaka det - jag kör ju i 10.3.9! Irrelevant för det du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Jo det är möjligt, glömde säga att det är vissa modeller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jag laddade hem drivaren för 1022 från HP. Och under installationen identifierade den 1020 som var ansluten via USB. Och sedan var det bara att lägga till skrivaren. Och nu fungerar det klanderfritt. Inga tecken på att utskrifterna skulle gå långsamt eller andra problem.

 

Stort tack för tipset Goranlin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...