Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa veteran


pëhrzzon

Rekommendera Poster

Jag funderar på ifall jag skulle köpa en gammal Mac SE eller liknande och ha att leka lite med. Men då hänger det på hur mycket en sådan gammal sak kostar. Då menar jag inte hur mycket den skulle vara värd utan hur mycket det faktiska priset som någon skulle tänkas att sälja den för. Så hur mycket skulle jag få betala?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte

Det måste bero mycket på var du köper den. Jag hittade en SE och en Classic på en begagnataffär, jag betalade 150 kronor för dem tillsammans. Jag tror nästan att de i affären garvade åt mig när jag gick ut (typ "Kolla dåren som tror att stenåldersdatorerna ska gå att använda") men det gjorde inget för jag garvade oxå. Både burkarna fungerade klockrent och med hjälp av en gammal LocalTalk-kabel gick det att spela gamla nätverksspel på dem.

Mitt råd blir att snoka på loppisar och begagnataffären. Sämst är nog att leta på typ MacBörsen. Mac-freaks släpper inte sina godbitar för smågrus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Håller med iMatte, vi som har gamla Macar släpper dem inte billigt :lol:

Måste finnas många gömda i skrubbar och som dyker upp på auktioner, så ut och leta (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade några på tradera för inte så mycke pengar.

 

http://www.tradera.com/auction/Macintosh__...hor/aid_6011332

 

http://www.tradera.com/auction/Macintosh__...hor/aid_6145267

 

http://www.tradera.com/auction/Macintosh__...hor/aid_6163357

 

Tror inte att så många kommer att bjuda på dessa så det är nog bara att slå till :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Oh vad det kliar.... :lol:

Extern floppy uj uj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var nästan att jag la ett bud på LC:n men stoppade mej när jag kom på att portot skulle bli ganska högt :( (I mina mått mätt alltså, har ont om pengar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo synd på portot, hade också lagt ett bud, långt hem till skåne från Ö-vik.

Men det är mycke saker man får :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite såna gamla macar dock har jag väl bara nån SE som funkar faktiskt 512Kna funkar ikke :( Color Classic kanske skulel vart nåt :)

 

Bor i Karlskrona så om du är intresserad finns de här för "småpengar" hade faktiskt alla Apple Service pärmar från den tiden med men de slängde jag när jag röjjde och inte hade plats för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite för långt från dej (om jag kan min geografi rätt alltså) så blir inget eftersom jag inte kan hämta den själv då och betala slippa betala portot. Får gå på loppis och leta istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har gamla macar.

Jag är intresserad av Powebook modeller från 150 och uppåt till säg CS 5300.

 

Har ni delar eller någon som inte funkar och vill bli av med, mejla mig gärna om vad ni har.

 

Mvh

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...