Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snabbkommando


lazar

Rekommendera Poster

Hej!

Någon som vet om det går och hur i så fall man kan skapa ett snabbkommando för att "ta fram" sin mailadress, så man slipper skriva den i formulär på nätet varje gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Någon som vet om det går och hur i så fall man kan skapa ett snabbkommando för att "ta fram" sin mailadress, så man slipper skriva den i formulär på nätet varje gång?

 

 

du kan välja att safari ska komma ihåg och automatiskt fylla i formulär när de förekommer ute på nätet. tror du måste ha dina uppgifter registrerade under din användare i adressboken för att den ska veta vilken info den ska hämta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjorven, det stämmer bra det du säger!

Han kan använda "autofyll" för att fylla i formulär ute på nätet automatiskt... Men han måste ha sina uppgifter i sin adressbok ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men då förstår jag det som att det inte går att få fram mailadressen med en tangentkombination? Jag använder Firefox, kanske går även där på samma sätt som ni beskriver iofs. Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att ta en närmare titt på en gammal Mac-klassiker, TypeIt4Me, som fungerar i alla program, inte bara browsers. Särskilt användbart för dem som skriver ofta, mycket och fr a fort. Klart vanebildande. Skarp version kostar 3$, testversion finns. TypeIt4Me fyller 20 år i år.

http://ettoresoftware.com/EttoreSoftware/A..._TypeIt4Me.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...