Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Pelikan"-bläckpatroner till Canon skrivare?


Albert S

Rekommendera Poster

Har nyligen köpt en Canon Pixma Mp-610 (multifunktion bläckstråle) och har nu slut på bläck.

 

När jag letat på nätet finns det ett märke som heter Pelikan som tydligen gör patroner till Canon-skrivare. Dom är ju avsevärt mycket billigare än Canon "original" men för många år sen (när jag hade min förra bläckstråle-skrivare) vet jag att man varnade för att köpa "pirat"-patroner och en del hävdade att man kunde förstöra skrivaren med dom. Är det fortfarande så? Någon som har erfarenhet av just dessa Pelikan patroner?

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyligen köpt en Canon Pixma Mp-610 (multifunktion bläckstråle) och har nu slut på bläck.

 

När jag letat på nätet finns det ett märke som heter Pelikan som tydligen gör patroner till Canon-skrivare. Dom är ju avsevärt mycket billigare än Canon "original" men för många år sen (när jag hade min förra bläckstråle-skrivare) vet jag att man varnade för att köpa "pirat"-patroner och en del hävdade att man kunde förstöra skrivaren med dom. Är det fortfarande så? Någon som har erfarenhet av just dessa Pelikan patroner?

 

/A

Aldrig använt mig av dem själv. I 99/100 fall fungerar det lika bra med tredjeparts- som original-patroner.

Det som är en liten säkerhet när det gäller Pelikan är att om din skrivare skulle gå sönder som ett resultat av patronerna går Pelikan in och antingen betalar reparationskostnaden för skrivaren eller ersätter med en likvärdig.

 

Kan tillägga att många jag stött på brukar köra med Pelikan-patroner när det gäller vardagsutskrifter (dokument etc), ska de sen skriva ut lite finare bilder brukar de flesta föredra originalpatroner + fotopapper från tillverkaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Pelikan-bläck till min Canon MP600R. Funkar utmärkt. En patron torkade och blev oanvändbar, men det kan hända med alla märken.

 

/Mvh, Malin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Gäst Lurifax

Jag köpte patroner från http://www.inkclub.com/ till min MP600 eftersom de var billigare, men jag fick konstiga horisontella ränder över bilderna. När jag frågade Canon hänvisade dom till att alltid köpa originalpatroner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...