Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ny mobiltelefon

piece

Recommended Posts

Går i tankar på att byta ut min gamla Nokia, men vet inte vad man ska välja idag...

Utbudet minskar ju inte precis med 3G osv, Vad funkar bra ihop med Mac?

Kul vore det ju om man kan köra isynk tex.

3G med windows i mobilen, kan det vara nå´t för en gammal Mactalliban som mig?

Så, nå vad kan ni rekomendera?

Själv har jag en Nokia 6600. Mycket telefon med kul funktioner och mängder med program :-) Vissa saker funkar dock inte hundra med macen, t ex kan jag endast skicka sms via adressboken -> telefon, men ej se inkommande samtal eller ta emot sms på datorn.

Hade jag orkat vänta hade det istället blivit en Sony Ericsson K700, vilken verkar riktigt bra.

www.sonyericsson.com/product/k700/

http://www.nokia.se/campaign/6600/

Ta en SE K700 om du orkar vänta. Någongång i slutet av juni gissar jag att den finns i butik.

Annars SE:s 3G Z1010 tror jag den heter.

Jag kör själv med SE T68i, lite gammal nu, men den funkar väldigt bra med iSync, Adressbok och Kalender.

Lägger du till Salling Clicker så kan du göra massor av skojiga och nyttiga saker, som att fjärrstyra.

Men smaken är alltid delad. Jag har bara kört med SonyEricsson så jag vet inte hur andra företags mobiler lirar med maccen.

Kolla runt och läs, i butik har jag upplevt att mågna säljare inte kan något om blåtand och mac. Så var näsvis. :)

K700 är het vi räknar med leveranser v.24 har själv en beställning på en sån ;) Orkar man inte vänta och kan nöja sig med annat märke så är väl 6230 rätt vettig förutom "obefintligt" mac stöd usel navigations knapp (vanesak iofs).

Z1010 ska du inte köpa utan att ha sett och klämt på den lite den är faktiskt modell större ;)

Qtek 2020 och 8080 är rätt fräcka inget och hängra i granen som trogen macare, Motorola MPX 200a verkar rätt vettig med ska bli spännande och se Siemens nya produker samt om V600 från Motorola kan leva upp till förväntningarna.

Sharp GX30 har lätt den bästa kameran och displayen på marknaden idag den är hur cool som helst dock också modell större.

Ta en tur in till nån som har lite lurar att klämma på det kan det vara värt.

• 1 year later...

En lur som är väldans snygg och bra är nya Qtek 8100.

Och när de väl släpper mjukvaran från Missing Sync till smartphones så blir det kanon.

Qtek 8100 är läcker och lite "Macig" i utseendet.

Som Ericsson arbetare har jag vart helt anti mot ericssonlurar men kör nu en k700 o den är helt underbar, så jag tycker du ska slopa nokia o satsa på en Ericsson K750 den är bättre än 700:an, o betydligt snyggare o det är ju det som räknas.

Sedan finns det ju prog till mac där du kan fixa egna teman.

Synkar med macen mm mm så det är bara att beställa. :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...