Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

byta från pc till mac Hjälp=)


Ari_Goooold

Rekommendera Poster

Ari_Goooold

Hej!

 

Jag har lite myrror i huvudet. Funderar eller har bestämt mig för att köpa en mac, jag vet bara inte vilken. Har en fjiitsu siemens 17" "bärbar" nu sen ett år tillbaka, men den har krashat och krånglar hela tiden, e anningens trött på PC. Funderar på antingen en 13" eller 15" macbook pro eller en imac 24". Jag använder datorn mest till att lyssna på musik, surfa och kolla på film. Men jag brukar aldrig ha med datorn någon annanstans än utanför hemmet.

 

Så vilken tycker ni jag ska köpa? Har vart sugen på en 24" imac länge..tycker ni att 13" skärm är för litet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken mac är du?

 

Själv skulle jag definitivt valt iMac 24 om jag inte skulle behövt en bärbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose

Behöver du inte en bärbar så är iMac 24" bra. Ska du inte spela de häftigaste spelen, så behöver du väl inte det vassaste grafikkortet heller. "Mellanmodellen" 2.93 räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tor_björn

För surf och film är väl 24" ett givet val, enligt mig. Men har du möjlighet att koppla en MacBook Pro till en stor TV är en bärbar ett givet val för film, det kan bli riktigt snyggt med mediacenterprogram så som Plex.

För mig duger min 24" iMac på rummet jättebra för filmtittande, men man knör inte ned hela familjen framför den.

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...