Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hittar ej trådlösa nätverket


sofiebast

Rekommendera Poster

Hej! Har precis köpt en macbook pro, och vill ansluta den till det trådlösa nätverket vi har hemma. Men Airporten hittar det inte? När jag försöker skriva in namet och lösenordet så kommer det bara upp en text som det står typ "maxtidsgräns har uppnåtts". Någon som har en idé? tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har ni för router? Kolla att ni inte har någon dum blockering (typ MAC-adressfiltrering (där MAC inte har någon särskilt med Macintosh att göra))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en D-link (DI-524). Hur kollar man det på routern? På en annan dator som är uppkopplad via den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose

post-10381-1246374154_thumb.png

 

Hur ser det ut när Du markerar "solfjädern"

Hittar du ditt nätverk då?

Har Du markerat det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-10381-1246374154_thumb.png

 

Hur ser det ut när Du markerar "solfjädern"

Hittar du ditt nätverk då?

Har Du markerat det?

 

Den hittar några nätverk, men inte mitt. Därför misstänker jag att problemet ligger hos routern och inte i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en D-link (DI-524). Hur kollar man det på routern? På en annan dator som är uppkopplad via den?

Exakt. Du måste in i inställningarna och ändra. Troligen är nätverket skyddat på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koppla in dig med en sladd och surfa till 192.168.0.1

Lösenord och användare brukar vara admin på någon av raderna eller båda. bara att prova. När du väl är inne i routern så är det bara att leta sig fram i inställningarna.

När jag ägde en DI-524 så funkade det bara att logga in med Safari.

Lycka till!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...