Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väska till Nikon DSLR


Millow

Rekommendera Poster

Tjena

 

har just nu en Nikon D40, och är på jakt efter en skön kameraväska för 500-1000 kr max. Jag har just nu ett Sigma 17-70 på, men kommer skaffa ett par objektiv till, så den ska rymma kamera med objektiv + 1-2 objektiv och lite minneskort o så. Tänkte även byta ut D40n mot typ en D80/90 eller D200/300 om ett tag så den får inte vara precis för en D40 utan även passa något större kameror.

 

Den ska gärna inte se ut som en standard kameraväska men det gör inte så mkt. Det jag ivll med det är att få en väska som passar bra till vardags så man kan få med kameran ut lite oftare samt att den ska rymma kommande prylar.

 

Har ni några tips?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde säga att jag var ute efter en Axelväska, och ja jag har kollat runt men de enda som jag hittar som jag tycker verkar schyssta utseendemässigt är de där National Geographic väskorna och då har jag kommit fram till två val om man sulle gå för någon av dom, eller ingen av dom alls.

 

NG2343

http://www.scandinavianphoto.se/prod...px?iid=5524477

 

eller

 

NG2475

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=700148

 

har ju ingen möjlighet att kolla på dom då de inte verkar finnas i karlstad. Men läst recensioner på de o det verkar vara lite blandade åsikter om dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan starkt rekommendera KATAs väskor, har en av deras ryggsäckar och en mindre SLR väska som jag endast använder till blixtarna. Helnöjd med båda två.

Katas hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en NG väska utan inredning där jag slaktat en 5 cm skumgummimadrass. Lagt en hel skiva i botten lika stor som väskan. Lagt den andra skivan ovanpå och ritat av konturerna på grejorna. Sen har jag skurit ut lite tight efter linjerna med en skalpell i den övre skivan. Grejorna sitter still och är lätta att få tag i. Köper jag till grejor är det bara att skära ett nytt hål

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nabben, kan vi inte få se en bild på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nabben, kan vi inte få se en bild på det?

 

-Ska försöka ordna det så fort jag hinner. -Har aldrig plåtat ner i fotoväskan förut...hum!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack, lutar åt någon av NG väskorna för de ser lite mer normala ut, frågan är ju bara vilken storlek man ska köra på. Och hur de står sig i lite regn o så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Karl_Isaksson

Du borde kika in Crumplers sortiment, riktigt hög kvalitet framförallt sen så ser de inte ut som kameraväskor tycker jag. Jag använder mig både av foto- och laptopväska i Crumpler och är hur nöjd som helst. Ska så snart som idag gå till en av deras egna butiker i Stockholm och inhandla något nytt :)

 

Kolla på www.crumpler.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...