Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mailadresser kopplar ner


Pocahontas

Rekommendera Poster

Pocahontas

Har flera olika Mailadresser, och ibland händer det att en eller flera av dem "kopplar ner" och

det kommer upp en ruta där det efterfrågas lösenord.

Oftast räcker det att jag i menyn väljer Brevlåda >Uppkopplingsstatus> och Koppla upp, så fungerar det igen.

I regel är det mina mac.comadresser som beter sig så..

Hjälper det inte med " Koppla upp" så startar jag bara om Mail igen så är problemet löst.

 

Kunde vara kul att höra om fler har liknande "besvär".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cpt Bonanza

Jag har exakt samma problem och det är störande. Är det någon som har en lösning ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Då är vi två om problemet ;)

 

Ger mig tusan på att det är en bugg i Mail...eller så spottar Apples server ut en....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del av dessa tillfällen handlar om att den mailbox man kollar inte hinner "släppa" din senaste inloggning. Jag har till exempel en mailbox som man inte kan kolla var 5:e minut utan måste ställa in att kollas var 15:e minut. Vet inte om det är Mail.app som inte släpper uppkopplingen direkt eller om det är mailservern i sig. Skulle gissa på att det är Mail.app som på något sätt inte kopplar ner direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här händer det när jag tar ner min mailserver ;) Kör iofs IMAP så de ordnar sig själv för de mesta efter nån minut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Messersnitt

Jag tror inte att det är ett specifikt Mail-problem. Händer precis samma sak i Outlook i min pc … Och utan några tydliga orsaker. Plötsligt en ruta där lösenordet begärs. Försvinner om jag startar om programmet. Kan det vara ett fel hos leverantören? <_< Jag använder Spray (som allmänt sett stinker; har sagt upp avtalet!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem, mitt .mac-konto kopplar ur och samma sak med mitt telia-konto.

 

Nu har jag hämtning var 5:minut och nedkopplig sker ofta. Förut hade jag 15 minuters intervall på hämtningen, men då hände det ibland att jag blev urkopplad, men inte lika ofta som nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...