Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dags för en presentation


Gojlos

Rekommendera Poster

Hej på er,

 

Som sagt, jag heter Anders och är närmar mig de 50 med stormsteg, 49 i år. Född och uppvuxen i Gbg, bor numer strax utanför stan i Lindome.

Med andra ord (ej pga Gbg) så tillhör jag en generation som växte upp i värld där det visserligen fanns datorer dock inte hos var gemene man. Skaffade min första någonstans runt 95, nybörjare som man var så gjorde man naturligtvis fel och köpte en PC.

Har jobbat i drygt 20 år med att förse tryckerier med i huvudsak papper. Som många av er förstår har jag alltså rört mig i en miljö där det faktiskt vimlar av Macar, ändå blev det en PC. För er som fortfarande inte förstått vilken förvirrad hjärna ni läser om kommer här det slutgiltiga beviset och ja, jag har modet att erkänna, jag är Öisare. Det är jag, Marcus Allbäck och en herre vid namn Benny Rosén. Kan ev glömt någon men tror inte det. Ja, jag vet det krävs i alla fal 11 för att få ihop ett lag och jag nämner bara 3 varav 2 faktiskt inte är med. Att döma av tabellen och spelet ÄR det faktiskt bara Marcus som är med och han har länge varit skadad. Nåväl, jag älskar den föreningen ändå och kommer fortsätta med det.

 

Nu då vi kommit in på saker jag älskar kan jag nämna att jag är gift och har en dotter (hjälper inte, forfarande bara 3 Öisare) tog med dem på en match en gång och min hustru hävdar fortfarande att de var de längsta och tråkigaste 2 timmarna i hennes liv, min dotter däremot gick det bra för, hon älskar numer ishockey och Frölunda.

 

Som jag tidigare nämnt jobbar jag i den grafiska branchen och detta har inneburit en del diskussioner om PC vs Mac. Bland annat besöker jag ett företag i Uddevalla där man bara har skrattat åt mig och försökt få mig att konvertera. Varför? har jag hela tiden frågat. För att det funkar har man hela tiden svarat. Tror att droppen var nådd någon gång under förra året. Tyckte att jag ägnade lika mycket tid på fel som det jag ville göra med min PC (jag vet, intel inside idiot outside) och dessutom fick jag med Vista i mitt sista PC inköp. Lägg märke till ordvalet sista. För så är det, Uddevallaborna övertygade mig. Köpte en iMac i september förra året och en MacBook i våras, naturligtvis supertajmimg med bägge inköpen men är trots allt vansinnigt nöjd ändå.

 

Då jag av någon outgrundlig anledning fått cancer vilket inneburit sjukskrivning och mycket ledig tid lägger jag många timmar på detta forum som jag tycker är riktigt bra och underhållande. Har lärt mig en hel del matnyttigt.

 

Nej, nog om mig. Nu vet ni i varje fall lite mer ni som orkade ta er igen texten.

 

Tjing/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en från sveriges framsida :ThumbsUp:

 

Hej Anders och välkommen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger som Pocahontas, ännu en från framsidan.

 

Hej på dej och välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet. post-15957-1246339805_thumb.gif

 

Lycka till med återfrisknandet. :geros:

An Apple a day keep the doctor away. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...