Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Lösenordsskydd till Macen

stalwille

Recommended Posts

Hej!

Undrade om det fanns något sätt att få Isight kameran att ta en bild på personen om man skriver in fel lösenord till kontot eller något sånt.

Tack på förhand.

Och ja, Goggle is my friend! men jag har redan sökt på google :)

Testa detta...

iAlertU, den tar bild och så på den som försöker använda din dator om den är låst! Vet dock inte hur det är med om man knappar in fel lösenord.

Testa detta...

iAlertU, den tar bild och så på den som försöker använda din dator om den är låst! Vet dock inte hur det är med om man knappar in fel lösenord.

Minns jag rätt så reagerar programmet inte på ett felaktigt lösenord utan på om datorn flyttas. iAlertU använder rörelsecensorn i datorn och kan då utlösa ett ljudligt alarm. Programmet kan också fås att ta en bild på den som sitter framför datorn och skicka iväg bilden med epost.

Minns jag rätt så reagerar programmet inte på ett felaktigt lösenord utan på om datorn flyttas. iAlertU använder rörelsecensorn i datorn och kan då utlösa ett ljudligt alarm. Programmet kan också fås att ta en bild på den som sitter framför datorn och skicka iväg bilden med epost.

Misstänkte att det bara reagerade på rörelsecensorn!

Fast det är rätt schysst att man kan få bilden till sin mail :)

ja... ialertu ær ett roligt och bra program..

det funkar bara på bærbara macar tror jag och man anvænder det med fjærrkontrollen eller ett løsenord i programmet (inte inloggningsløsenordet men før att stænga av larmet om man inte har fjærrkontrollen.

det utløses på:

rørelse

touchpad

tangæntbord

och om man stænger locket på datorn

som dom har sagt redan kan man få den att ta en bild av tjuven och skicka till dig via epost

iAlertU reagerar om man trycker ner en tangent som inte är det första tecknet i lösenordet, och om någon skulle råka skriva rätt så larmar den om man trycker fel på andra tecknet.

Det reagerar också på:

Trackpad/mouse

AC Adapter

Devices

Motion sensor

Keyboard

Screen close

Detta gäller då på noteboks, på stationära datorer reagerar det ju såklart inte på alla.

EDIT: Hade tydligen inte laddat om sidan på ett tag, det var några före mig :P

Finns det inget liknade till oss med iMacs ?

iAlertU fungerar på min iMac G4 på alla de funktioner som inte är kopplade till Sudden Motion Sensor. Varför inte testa själv? Tänk bara på att ljudstyrkan är förinställd på max ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...