Jump to content
Just nu i M3-nätverket

isight trojan?

bob1

Recommended Posts

Hej!

Märkte till min förvåning att isight kameran indikerade att den var påslagen, grön lampa lyste, detta precis efter uppstart.

Försökte öppna kameraprogrammet själv för att ta en bild, gick ej, kanske för att kameran användes av ett annat program.

Gjorde en omstart, nu är den släckt.

Vad göra?

Ominstallation?

Jag kör med Norton antivirus.

Tacksam för svar.

Mvh,

Bob

Vad är troligast? En trojan på Mac som...öhm... vill ta kort på dig... eller en bugg som gör att en liten lampa lyser?

marcushedenstrom

Kolla att du inte har denna. En trojansk häst som bland annat kan använda din iSight.

http://apple.qj.net/First-ARDAgent-based-T...g/49/aid/121382

I korthet, leta efter "AStht_v06" eller "ASthtv05" i antingen dina inloggningsobjekt (Systeminställningar > Konton) eller /Library/Caches/.

Bältesclip

Skippa Norton.

Skippa Norton.

Men jag har ju haft Norton på min G5:a i fem år och aldrig fått något virus... ;-))

Men jag har ju haft Norton på min G5:a i fem år och aldrig fått något virus... ;-))

Jag har aldrig använt antivirus på min Mac, och jag har aldrig fått ett virus.

Vilken tur jag har. ;D

Jag har aldrig använt antivirus på min Mac, och jag har aldrig fått ett virus.

Vilken tur jag har. ;D

Det vet du dock inte om du inte har antivirus som kan berätta att du har det :D

har hänt ett flertal gånger på min vita macbook.

• 2 weeks later...
mac_krångel

Jag har också problem med detta. Min lampa till isight-kameran lyser grönt hela tiden och jag kan inte ta kort med photo-booth. Hittar ingen av filerna "AStht_v06" eller "ASthtv05" när jag söker efter dem i Finder. Vet nån vad jag bör göra??? Är orolig och lite rädd..

Tacksam för svar!

Bältesclip
Jag har också problem med detta. Min lampa till isight-kameran lyser grönt hela tiden och jag kan inte ta kort med photo-booth. Hittar ingen av filerna "AStht_v06" eller "ASthtv05" när jag söker efter dem i Finder. Vet nån vad jag bör göra??? Är orolig och lite rädd..

Tacksam för svar!

Om du inte hittar filerna så är allt som det ska...

Om du inte kan använda kameran tycker jag att du ska höra av dig till Apple eller det ställe där du köpte datorn.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...