Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem m. mic på Sennheiser


wsucougar

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har ett par Sennheiser hörlurar för iPhone men har nu problem med att mic enheten inte fungerar (inkl. knappen). Någon annan som upplevt samma problem?

 

Har ej använt hörlurarna vårdslöst, de har ej heller legat konstig rullade så glapp lätt kunnat uppstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att titta i hålet för kontakten eller prova att koppla i och ur lurarna. Jag har samma bekymmer, det blir någon typ av glappkontakt. Problemet uppstod redan med mina originallurar. Ett sätt att kolla om du fått kontakt är att trycka på knappen på mikrofonen för att börja spela upp från ipoden. Börjar den spela funkar antagligen även mikrofonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lite självklart, men ändå: Kolla om du har samma problem med Apples original-lurar. Ett steg i felsökningen...

 

Jag hade samma problem och lösningen var att "städa" hålet där kontakten pluggas in. Jag hade ett litet skräp (näst intill osynligt för blotta ögat) som var orsaken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabba svar. Ska testa att "städa" lite i urtaget, men det känns ju lite långsökt att man ska behöva rotera i hålet för att knappen ska få kontakt. Trist om mic:en glappar i samtal etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...