Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Imovie - Kamera

MartinDan

Recommended Posts

Hej. Jag har massor filmer i min digitalkamera, men när jag ansluter den till datorn kommer inte dem upp i Imovie, vad ska jag göra?

Är det en stillbildskamera med videomöjlighet så dyker den oftast inte upp i iMovie. Du får använda programmet "Bildinsamling" i så fall.

Vilken kamera?

Vilket videoformat spelar kameran in i?

Vilken version av iMovie?

När jag har samlat in filmerna från bildinsamling går de fortfarande inte att infoga i IMovie

Tror .avi

.avi är inte ett format, det är en behållare som kan innehålla precis vad som helst (i form av video).

När jag har samlat in filmerna från bildinsamling går de fortfarande inte att infoga i IMovie

Enligt specen ska .avi-filerna innehålla MPEG-4, något som iMovie '09 BORDE förstå rakt av.

Kan du spela klippen i QT Player? Eller åtminstone öppna dem i QT Player? Kan du ta reda på filmegenskaperna för filmen med hjälp av QT Player?

.avi är inte ett format, det är en behållare som kan innehålla precis vad som helst (i form av video).

Enligt specen ska .avi-filerna innehålla MPEG-4, något som iMovie '09 BORDE förstå rakt av.

Kan du spela klippen i QT Player? Eller åtminstone öppna dem i QT Player? Kan du ta reda på filmegenskaperna för filmen med hjälp av QT Player?

Jag kan spela det i QT men någon information om den finns det inte. Jag kan inte få in det i Imovie utan när jag har infogat det ligger det helt enkelt inte där! Vad ska jag göra? Hjälp mig!

Jag kan spela det i QT men någon information om den finns det inte. Jag kan inte få in det i Imovie utan när jag har infogat det ligger det helt enkelt inte där! Vad ska jag göra? Hjälp mig!

Eftersom iMovie är baserat på QuickTime så borde det funka. Men jag kör vare sig iMovie '08 eller '09, för de har ingen tidslinje (med mera), utan kör bara iMovie 6.

Så jag kan inte hjälpa dig, tyvärr...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...