Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel på batteri?


Ginosso70

Rekommendera Poster

Eller jag vet inte. Någon annan förutom jag som har ett märkbart men subtilt hårddiskknaster?

 

Inte nu igen ? : Du skrev den: 10:08, 2008-11-19

Förresten, någon förutom jag som emellanåt kan uppfatta hårddiskknastret utan att sätta örat mot datorn. Har orat mig lite vöer det här. När jag öppnar program, överför filer osv. Men även, fast väldigt sällan, knastrar det till i en halv sekund även om jag bara surfar. Jag kan höra det trots bakgrundsljud (föreläsare på lektion) om jag anstränger mig. Om jag sitter i ett tyst rum är det märkbart, har dock inte a...

 

Skrevs den: 17:20, 2009-02-01

Jo, jag är väldigt pedant. Det jag stör mig mest på är den lilla flagnade biten i övre listen. Det är ett område på 0,5 centimeter som ser ut som en liten fläck som ä...

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

En ända lång svår historia.https://forum.macworld.se/index.php?act=Search&nav=au&CODE=show&searchid=33e13e32a79e59912ba9fe8fbcb1567e&search_in=posts&result_type=posts&hl=&st=0

Hoppas det ordnar sig. Så du kan nyttja och njuta av din Mac utan att oroa dig.

 

Hälsar salakalle :crossfingers: Don´t worry, be happy. (

)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar
Jag lämnade in min nya MBP 13' för att jag fick ett felmeddelande i helgen. Det var en varningstriangel ovanpå batteriloggan högst upp till höger. När jag kollade batteristatus stod det att jag måste lämna in min dator på service (utan orsak).

 

Innan jag fick varningstriangeln så va batteriet bra. Jag hade en batteritid på 6-7 timmar unegfär. Men efter felet så märkte jag att det tog ungefär dubbelt så lång tid att ladda datorn och så fort jag startade ngt program så förlorade jag väldigt mycket av batterikapaciteten (betydligt mycket mer än det gjorde när batteriet va friskt). Exempelvis startade jag iPhoto med fullladdat batteri, redan efter 5 minuter va batteritiden nere på 1,5 timme ungefär... Någon som upplevt samma problem? Någon som kan veta vad det beror på? Jag har 8 laddcyklar och haft datorn i ca 1 månad.

 

Datorn lämnades in till Data Distribution på medborgarplatsen i Stockholm. De skulle höra av sig inom ett par dagar...

 

Fortfarande ingen som vet vad det kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande ingen som vet vad det kan vara?

 

Min gamla Windows-PC gav en varningstriangel när batteriet var helt dött (Dock var det efter 2 år), antar att det är samma nu. Att ditt batteri av någon anledning har dött...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gamla Windows-PC gav en varningstriangel när batteriet var helt dött (Dock var det efter 2 år), antar att det är samma nu. Att ditt batteri av någon anledning har dött...

 

Jag misstänker också det. Till saken hör att batteriet fungerade även utan ström från laddarsladden, men det va som sagt en påtaglig försämring... Jag får se vad de säger på reparationsstället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...