Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel på batteri?


Ginosso70

Rekommendera Poster

Jo, men det tar alltid längre tid! Ladda ner iStat Pro som widget, den brukar vara mer sanningsenlig tycker jag.

 

Jag har iStat... Nu har jag kalibrerat batteriet och det verkade lovande till en början men men. Nu är Safari med 4 flikar, Firefox, Adium och mail igång och jag får ca 5 h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar
Jag har iStat... Nu har jag kalibrerat batteriet och det verkade lovande till en början men men. Nu är Safari med 4 flikar, Firefox, Adium och mail igång och jag får ca 5 h.

 

 

Med så mycket igång är ju 5 timmar jättebra! Tro inte att du får 7 timmar vid vanligt användande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med så mycket igång är ju 5 timmar jättebra! Tro inte att du får 7 timmar vid vanligt användande...

 

Jo det är säkert jättebra men inte bättre än min Air som ska ha sämre batteritid.

 

Nu kalibrerade jag batteriet igår och har inte använt den på batteriet sen dess, men nu när jag sitter och kör på batteri så ser jag att efter 8 cykler har jag 98% i health, WTF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KallisKling

Jag trodde det va bara den nya 17-tummaren som hade utlovad batteritid på ca 8 timmar?

 

Har alla nya macbookar den tiden nu eller???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det stämmer! Men tidsangivelsen kan vara väldigt missvisande eftersom att den hoppar så mycket. Jag ska ladda batteriet fullt till i morgon och därefter använda den tills det tar slut och se hur mycket tid jag får ut på det. För nu har jag enligt tidsangivelsen haft 51 minuter kvar de senaste 20 minutrarna. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde det va bara den nya 17-tummaren som hade utlovad batteritid på ca 8 timmar?

 

Har alla nya macbookar den tiden nu eller???

 

 

Nej, men 7 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-44230-1247005167_thumb.png

 

Batteriet håller sig bra än så länge :)

Tiden är en annan fema :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Har kört en omgång nu med den. Har pendlat mellan lättviktsanvändning (surfning) och lite tyngre (iTunes/spotify, youtube, word, flashspel, många flikar osv) Fick ut 5h 54 minuter. Låter det rimligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

viktorpersson
Hej! Har kört en omgång nu med den. Har pendlat mellan lättviktsanvändning (surfning) och lite tyngre (iTunes/spotify, youtube, word, flashspel, många flikar osv) Fick ut 5h 54 minuter. Låter det rimligt?

 

Tycker det är ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disp0sable

Jag kör vanlig användning nu (tangentbordsbelysning på för fullt, bakgrundsbelysning på för fullt, MSN, iChat och Safari igång samt WiFi naturligtvis och Bluetooth) och får ut 5,5h. Jag är nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min 13" MacBook Pro (2.53 GHz, 4GB RAM) får jag ut 3 tim 40 min när det är fulladdat vilket jag tycker är snålt. Sedan känns det som tiden på batteriindikatorn tickar ned rätt rejält. Jag är inne på 6 battericykeln. Ska jag ringa Apple?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min 13" MacBook Pro (2.53 GHz, 4GB RAM) får jag ut 3 tim 40 min när det är fulladdat vilket jag tycker är snålt. Sedan känns det som tiden på batteriindikatorn tickar ned rätt rejält. Jag är inne på 6 battericykeln. Ska jag ringa Apple?

 

Beror ju på vad du gör med datorn, sitter du med full skärmstyrka och ägnar dig åt tung användning så räcker ju inte batteriet speciellt länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bild1mah.png

 

 

 

5450 mAh som standard. Stämmer det? Någon hade postat en bild här högre upp där det stod uppemot 6600 mAh. Hade han eller hon en 15 tummare isåfall? Kan någon annan med en 13" macbook pro kolla hur stor kapacitet deras batteri har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ut ca 5,5H igår och då gjorde jag ingen ansträngning med att spara batteri. Om man är lite sparsam i sitt användande går det säkert att få någon timme till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon använda coconut batery och kolla hur stor kapacitet deras batteri har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min MBP 13'' listar också "Original battery capacity" som 5450 mAh. Just nu har jag "Current battery capacity" på 5555 mAh, men den hoppar lite upp och ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började ladda ner med u-torrent och batteritiden sjönk med nästan 2 timmar. Tar det så mycket batteri vid nedladdning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lämnade in min nya MBP 13' för att jag fick ett felmeddelande i helgen. Det var en varningstriangel ovanpå batteriloggan högst upp till höger. När jag kollade batteristatus stod det att jag måste lämna in min dator på service (utan orsak).

 

Innan jag fick varningstriangeln så va batteriet bra. Jag hade en batteritid på 6-7 timmar unegfär. Men efter felet så märkte jag att det tog ungefär dubbelt så lång tid att ladda datorn och så fort jag startade ngt program så förlorade jag väldigt mycket av batterikapaciteten (betydligt mycket mer än det gjorde när batteriet va friskt). Exempelvis startade jag iPhoto med fullladdat batteri, redan efter 5 minuter va batteritiden nere på 1,5 timme ungefär... Någon som upplevt samma problem? Någon som kan veta vad det beror på? Jag har 8 laddcyklar och haft datorn i ca 1 månad.

 

Datorn lämnades in till Data Distribution på medborgarplatsen i Stockholm. De skulle höra av sig inom ett par dagar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kalibrerar jag batteriet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kalibrerar jag batteriet?

 

Har du läst resten av tråden?

Gå till sidan 1 i denna tråd så ser du där....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst resten av tråden?

Gå till sidan 1 i denna tråd så ser du där....

 

 

Tack, jag orkade inte bläddra genom alla sidor... My bad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter i Safari endast. Ingen tangentbordsbelysning och 4 prickar från full skärmbelysning. Har bluetooth och wifi på. Batteritiden visar 2:20 med 39% kvar. Det låter ändå lite lågt med tanke på att det ska vara upp emot 7 timmars batteritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller jag vet inte. Någon annan förutom jag som har ett märkbart men subtilt hårddiskknaster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter i Safari endast. Ingen tangentbordsbelysning och 4 prickar från full skärmbelysning. Har bluetooth och wifi på. Batteritiden visar 2:20 med 39% kvar. Det låter ändå lite lågt med tanke på att det ska vara upp emot 7 timmars batteritid.

2:20 = 140 minuter kvar, vilket ska vara 39% av kapaciteten.

140/0.39 för att få fram maxkapaciteten i minuter, dvs 100% laddning

(140/0.39)/60 för att få i timmar gav 6timmar. Tycker det låter rimligt med det du har igång? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Okej, jag kanske överreagerar. Dessutom är battertidsindikatorn lite gäckande. Den hoppar hejvilt. Nyss hade jag 9:15 nu har jag 5:17. Helt koko =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...