Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3G MMS - Spara video?

shogunami

Recommended Posts

Hej!

Går det att spara ned en video som man fått via MMS? Först hittade jag inte ens något svar på om det ens gick att ta emot video MMS, så jag provade att skicka från min gamla telefon, och det fungerade alldeles utmärkt!

Kunde spela upp videon utan problem. Här är problemet jag kunde spara ner en bild som jag också skickade, men jag kan inte spara ner videon, är det möjligt?

Känns jobbigt att behöva skrolla igenom meddelandeloggen, och sen tas de bort efter ett tag :S

Verkar väldigt dumt av Apple, OM, det inte går.

Tack på förhand!

Shameless bump, jag behöver svar!

Hittar inget på google eller någon annan sida, är det någon som ens vet? Inte ens Apple har svar >.<!!

Hej!

Går det att spara ned en video som man fått via MMS? Först hittade jag inte ens något svar på om det ens gick att ta emot video MMS, så jag provade att skicka från min gamla telefon, och det fungerade alldeles utmärkt!

Kunde spela upp videon utan problem. Här är problemet jag kunde spara ner en bild som jag också skickade, men jag kan inte spara ner videon, är det möjligt?

Känns jobbigt att behöva skrolla igenom meddelandeloggen, och sen tas de bort efter ett tag :S

Verkar väldigt dumt av Apple, OM, det inte går.

Tack på förhand!

Tyvärr kan man inte göra det...kanske på nya 3GS

Idiotiskt, man borde kunna spara videos även om man inte kan spela in dem. Hoppas det blir fixat i en uppdatering!

Idiotiskt, man borde kunna spara videos även om man inte kan spela in dem. Hoppas det blir fixat i en uppdatering!

Finns ju ingen videouppspelare....3Gs har ju video"inspelare" så därför tror jag att det kan fungera att spara på den...men det visar sig, kan ju ha fel....

Detta var ju onekligen rejält korkat av Apple.

Börjar bara bli mer och mer less på Apple, de är ju rent utav korkade ibland.

Sluta bli sämre, gå tillbaka till bra =(

Detta var ju onekligen rejält korkat av Apple.

Börjar bara bli mer och mer less på Apple, de är ju rent utav korkade ibland.

Sluta bli sämre, gå tillbaka till bra =(

Hur hade du tänkt att det skulle fungera på en mobil som inte ens stödjer videohantering?

Man kan spela upp videona man får och man kan spela videos i iPod-delen och väl egentligen i vilken app som helst... så vad pratar ni om att den inte har videouppspelare och videohantering?

Hade väl inte varit några problem för Apple att göra så man kan spara ner en video man får och den hamnar bland videos i iPod-delen.

Man kan spela upp videona man får och man kan spela videos i iPod-delen och väl egentligen i vilken app som helst... så vad pratar ni om att den inte har videouppspelare och videohantering?

Hade väl inte varit några problem för Apple att göra så man kan spara ner en video man får och den hamnar bland videos i iPod-delen.

Word.

Ingen videohantering? Den kan ju spela upp videoklipp och streama film. Även lame av Apple, det finns ju 3'e parts program som man kan filma med, 30fps där med, i sjysta codecs också. Men jag respekterar Apple för mycket för att jailbreaka och köra Cydia, än så länge.

Skulle gärna veta vad det är för program du kan spela in med 30fps på en iphone 3g. Dom programmen jag testat (läs cycorder och iphone video recorder) klarar kanske 15fps.

Men om du vet nån som kan spela in i 30fps så fram me namnet!

Skulle gärna veta vad det är för program du kan spela in med 30fps på en iphone 3g. Dom programmen jag testat (läs cycorder och iphone video recorder) klarar kanske 15fps.

Men om du vet nån som kan spela in i 30fps så fram me namnet!

Skulle jag oxå vilja veta...

spara videos man tar emot kommer i 3.1 vad det verkar

post-14391-1246420992_thumb.png

peterohlsson85

Är inte det där mejl-applikationen ?

Prova att jailbreaka den och lägga in “ActivateMMS2G” i iSpazio-katalogen i Cydia..

Kanske fixar det på något vis..?

I nuvarande version går det tydligen inte att spara varken ljud eller video från mms-meddelanden.

Jag håller med – det borde förstås vara möjligt att göra det.

En lösning att komma åt filen är att ta upp konversationen med det önskade videoklippet, trycka på "Ändra", välja videoklippet, trycka på "Vidarebefordra" och sedan skriva in Din e-postadress i stället för ett mobilnummer. Ett mejl med videoklippet som bilaga borde då komma till adressen Du angav.

Jag skriver "borde", för jag testade med ett ljudklipp och det funkade utmärkt.

/ Kiwi

Är inte det där mejl-applikationen ?

Prova att jailbreaka den och lägga in "ActivateMMS2G" i iSpazio-katalogen i Cydia..

Kanske fixar det på något vis..?

Varför skulle han göra det?

"ActivateMMS2G" är bara för den första generationens iPhone.

geefourman

Ja det där är Mail o inte MMS...

*suck* jag vet, men du kan ju testa och spara i mail nu med 3.0 och kolla hur bra det går...

Eftersom man kan skicka mms till en mailadress är det ju bara att du gör så om det inte skulle gå att spara i MMS-appen sen...

Klart det går att spara den. Kan man titta på den finns den ju sparad nånstans på telefonen, bara att söka rätt på den och dra över den till dator. Lättast med en jailbrakad telefon men borde gå utan oxå med tex http://i-funbox.com/-

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...