Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MMS aktiverat på 2G iPhone


Alexio

Rekommendera Poster

Nu kan alla som har en upplåst iPhone 2G skicka/ta emot MMS precis som alla med 3G och 3GS tack vara ett hack som finns att hämta via Cydia "ActivateMMS2G" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, bara jag som har problem med att inställningarna för EDGE/MMS nollställs när jag går ut och in ur inställningsmenyn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chihuahuasthlm

Du måste skriva i APN fältet både i Mobildata och MMS inställningarna och det ska stå samma sak typ *internet.tele2.se*

Hoppas det funkar. Och starta om telefonen efteråt... Sen när du öppnar SMSapp så kommer du få ställa in telnummer i inställningar och vips är kameran där... Hoppas det hjälper dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar kanon. Frågan är om det kostar pengar som datatrafik (EDGE) eller inte?

För Telia har online.telia.se för datatrafik och mms.telia.se för MMS.

 

Oavsett vilken jag väljer av dem båda adresserna för MMS så adderas det på mottaget/skickat under Inställningar -> Allmänt -> Använding.

 

Den som inte har flat rate på mobildata blir ruinerad om nån bestämmer sig för att skicka många mms till en om allt går via EDGE. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Tack för tipset, nyhet kommer idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick krångla massor med inställningarna igår, men fick det till slut att funka. var tvungen att ladda ner en profil för edge/voicemail, för fortfarande så försvinner allt jag skriver in i MMS-inställningar när jag går ut från inställningsmenyn. Aja, nu funkar det iaf, gött :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar kanon. Frågan är om det kostar pengar som datatrafik (EDGE) eller inte?

För Telia har online.telia.se för datatrafik och mms.telia.se för MMS.

 

Oavsett vilken jag väljer av dem båda adresserna för MMS så adderas det på mottaget/skickat under Inställningar -> Allmänt -> Använding.

 

Den som inte har flat rate på mobildata blir ruinerad om nån bestämmer sig för att skicka många mms till en om allt går via EDGE. :D

 

Inställningarna är ju de samma som på vilken mobil som helst och det kostar ju inte datatrafik att ta emot MMS då så varför skulle det göra det nu? Tror inte du behöver vara orolig.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en 2g-lur som är upplåst med inte jailbreakad så jag har således inte synthia. Jag är ganska säker på att jag använde pwangetool, den med ananasen, när jag låste upp den och det gjorde jag vid OS 2.0-någonting. Sedan har det funkat hela vägen att bara uppdatera versioner via iTunes. Hur går jag då tillväga för att låsa upp MMS-funktionen? Jag har redan uppdaterat till OS 3.0.

 

*jag har en mac*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den verkar dock "defaulta" till att skicka mms ??

Jag har en 2G med OS3.0 och det blir mms hela tiden.

 

Någon som hittat någon inställning för detta ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den verkar dock "defaulta" till att skicka mms ??

Jag har en 2G med OS3.0 och det blir mms hela tiden.

 

Någon som hittat någon inställning för detta ?

 

samma problem, någon som har en lösning? Jag tog bort den ena raden i inställningarna så det "inte går" att skicka mms då blev det SMS istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en 2g-lur som är upplåst med inte jailbreakad så jag har således inte synthia. Jag är ganska säker på att jag använde pwangetool, den med ananasen, när jag låste upp den och det gjorde jag vid OS 2.0-någonting. Sedan har det funkat hela vägen att bara uppdatera versioner via iTunes. Hur går jag då tillväga för att låsa upp MMS-funktionen? Jag har redan uppdaterat till OS 3.0.

 

*jag har en mac*

 

Jailbreaka med redsnow så får du Cydia. Sen är det bara att installera MMS upplåsningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...