Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Streama musik genom blåtand > 3,5-hål > valfri stereo?


urr

Rekommendera Poster

Funderade på en sak som jag inte lyckats googla upp om det existerar eller inte.

 

Jag vill alltså från min iPhone (gärna macbook med) spela upp musiken på samma sätt som ett A2DP headset, förutom att i andra (trådlösa) änden sitter det en liten dosa som skickar ut musiken genom ett vanligt 3,5 mm uttag, där man kan koppla in valfri stereo. Den lilla dosan kan ju vara nätansluten om den måste med.

 

Detta måste ju finnas? Det vore ju jäkligt skönt att slippa ha ljudkabeln inkopplad hela tiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Airport Express, men den funkar bara med MacBook:en. (eller funkar den med iPhone också?)

 

Mm, skulle förstås nämnt att jag känner till den, men är inte vad jag söker. För det första för den enligt min vetskap inte fungerar med iPhone. För det andra vill jag inte behöva byta trådlöst nätverk bara för det här.

 

Typexempel är ju om man bara ska hem till en vän som ska ha fest. Då vill man ju kanske surfa på dennes trådlösa, men ändå kunna göra det jag efterfrågar.

 

Tack ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade på en sak som jag inte lyckats googla upp om det existerar eller inte.

 

Jag vill alltså från min iPhone (gärna macbook med) spela upp musiken på samma sätt som ett A2DP headset, förutom att i andra (trådlösa) änden sitter det en liten dosa som skickar ut musiken genom ett vanligt 3,5 mm uttag, där man kan koppla in valfri stereo. Den lilla dosan kan ju vara nätansluten om den måste med.

 

Detta måste ju finnas? Det vore ju jäkligt skönt att slippa ha ljudkabeln inkopplad hela tiden :)

 

Kan du tänka dig att använda ett headset med 3,5-mmplugg istället för en "liten dosa"? Låter som en enkel lösning, och du kan ju då dessutom kan ta med dig det och använda som headset till telefonen när du är på språng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du tänka dig att använda ett headset med 3,5-mmplugg istället för en "liten dosa"? Låter som en enkel lösning, och du kan ju då dessutom kan ta med dig det och använda som headset till telefonen när du är på språng.

 

Hm, du menar att det finns BT-headsets med 3,5mm-utgångar?

Eller missförstår jag dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, du menar att det finns BT-headsets med 3,5mm-utgångar?

Eller missförstår jag dig?

 

SE HBH-DS200. Köpte idag på Phonehouse (799:-). Detta headset har 3,5mm-utgång så du kan koppla till valfria hörlurar, eller en stereo ;-).

Fungerar förvånansvärt bra med iPhone. Man kan använda play/stopp och höja/sänka volym, övrigt får man pilla på telefonen för att mickla med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SE HBH-DS200. Köpte idag på Phonehouse (799:-). Detta headset har 3,5mm-utgång så du kan koppla till valfria hörlurar, eller en stereo ;-).

Fungerar förvånansvärt bra med iPhone. Man kan använda play/stopp och höja/sänka volym, övrigt får man pilla på telefonen för att mickla med.

 

Hm, ja, det där verkar ju onekligen vara ett alternativ. Hur gör den där med batteri? Hur länge räcker den?

 

Jag antar dock att det inte går att lura ihop den med en dator eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan la ha laddaren i samtidigt som du har den i stereon, följer ju alltid med laddare till stereoheatseten....

finns många olika att välja på, det enda du behöver är väl en sladd med 3,5mm´s hane i båda ändar... aux-kabel

 

Jabra har 2-3st olika! Finns på tex kjell och co eller teknikmagasinet allt du behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, ja, det där verkar ju onekligen vara ett alternativ. Hur gör den där med batteri? Hur länge räcker den?

 

Jag antar dock att det inte går att lura ihop den med en dator eller?

 

Det brukar gå att koppla headset till datorer. Om din dator stöder A2DP vet jag förstås inte. Gå till SE:s webbsida vetja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder denna http://www.digilive.se/MP3/BS01.htm.

 

Fungerar bra både med min Iphone och MBP. batteriet räcker ca 5 timmar.

 

Hm, ja, verkar ju vara precis vad jag letar efter. Kan man ha mottagaren (och sändaren) nätansluten när den är igång?

 

Hur tycker du ljudkvalitén blir?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kan ha den nätansluten samtidigt som du spelar. Ljudkvalitén är väl tyvärr inte den bästa, måste höja volymen på min stereo ganska mycket jämfört med andra ljudkällor som tex CD. Men det duger för mig så länge jag slipper sladdar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...