Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail problem iphone 3G, vilken SMTP ska jag använda?


slackeer

Rekommendera Poster

Använder sällan e-mailadressen som tillhandahålls av ISPn , förutom för att kunna använda SMTP-servern, utan har e-mailadresser kopplade till andra domäner vars SMTP-server jag inte kan använda utifrån av samma orsaker som jag nämnt tidigare.

 

Gmail är jag alldeles för paranoid för att använda. Läs: http://www.gmail-is-too-creepy.com/ och boken 1984 samt börja fundera lite över vad som görs med all information som vi sprider omkring oss. Data Mining tekniken blir bara bättre och bättre.

 

Hört talas om FRA eller?

 

Kvittar vilken ISP eller mail du använder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du så paranoid ska du nog inte ha en internet-uppkoppling alls, ännu mindre skriva på ett forum (vem vet vad folk just nu gör med den informationen du oavsiktligt lämnat ut). Jag har egna domäner kopplade till gmail och har svårt att hitta andra lösningar som prismässigt och kvalitetsmässigt kan konkurrera med deras tjänster. Att de smyger in lite reklam och eventuellt spionerar på mig i reklamsyfte struntar jag högaktningsfullt i, det är inga företagshemligheter man lägger där ändå.

 

Hört talas om FRA eller?

 

Kvittar vilken ISP eller mail du använder...

 

Den här diskussionen är alltid lika intressant. Tror jag ska klippa mitt kreditkort, säga upp mitt mobilabonnemang och internetabonnemang och flytta ut i en stuga i skogen och leva på rötter och blåbär, kanske käka en svamp då och då.

 

Självfallet är det redan kört, klart å betalt.

 

"War is Peace; Freedom is Slavery; Ignorance is Strength."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vette tusan om Telias SMTP-relay är speciellt temporär, har kört med den i fyra år nu.

Jag har mitt webbhotell hos Surftown och jag får då inte min egen smtp att funka med Telias bredband eller i iPhone, som också går via Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använder verkligen folk den email-adressen man får hos sin ISP? Känns ju trist att byta email varje gång man byter ISP/abonnemang samt att man får en massa strul som ovan. -> http://www.gmail.com

 

Gmail är det enda jag använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här diskussionen är alltid lika intressant. Tror jag ska klippa mitt kreditkort, säga upp mitt mobilabonnemang och internetabonnemang och flytta ut i en stuga i skogen och leva på rötter och blåbär, kanske käka en svamp då och då.

 

Självfallet är det redan kört, klart å betalt.

 

"War is Peace; Freedom is Slavery; Ignorance is Strength."

 

Gör du så.

 

Vi andra lever vidare och vet att vi är övervakade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gmail är det enda jag använder.

 

Man kan köpa sig en egen domän också. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...